چهره‌های شاخص فرهنگیان در بین کاندیداهای مجلس

ثبت‌نام کاندیداها برای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پایان یافته است و 12 هزار و 123 نفر در این دوره نام‌نویسی کرده‌اند.

در بین ثبت‌نام شدگان، اقشار مختلف حضور دارند که هنوز آمار تفکیکی از شرکت اقشار در انتخابات منتشر نشده است.

یک فرد مطلع در خصوص ثبت‌نام شدگان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به خبرنگار فارس گفت: «بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد فرهنگیان ثبت‌نام شده نسبت به دوره قبل، 25 درصد افزایش یافته است».

* چهره‌های شاخص فرهنگیان در بین کاندیداهای مجلس

اما در بین فرهنگیان ثبت‌نام شده در انتخابات، افراد متعددی دیده می‌شوند؛ حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش از همدان، عادل عبدی مشاور وزیر آموزش و پرورش از تهران، علی‌اصغر یزدانی معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل اسبق آموزش و پرورش تهران از تهران، جهانگیری مدیرکل سابق آموزش و پرورش کرمان از کرمان، رئیس سابق آموزش و پرورش منطقه 2 تهران از بوئین‌زهرا از نمونه افرادی هستند که در انتخابات مجلس کاندیدا شده‌اند.

* حضور نمایندگانی از تشکل‌های فرهنگیان در انتخابات مجلس

بررسی‌ها حاکی از آن است که نمایندگانی نیز از تشکل‌های فرهنگیان در انتخابات مجلس کاندیدا شده‌اند؛ به عنوان مثال تقی‌آبادی عضو شورای مرکزی کانون تربیت اسلامی، عادل عبدی از مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، سیدحسین الحسینی از انجمن اسلامی معلمان در انتخابات دهمین دوره مجلس به عنوان کاندیدا حضور دارند.

از کانون صنفی معلمان و سازمان معلمان شهر تهران از تهران، کاندیدایی ثبت‌نام نکرده است.

گفتنی است افرادی که دارای سمت دولتی هستند برای شرکت در انتخابات باید استعفا می‌دادند و عادل عبدی که مشاور وزیر آموزش و پرورش است از 6 ماه پیش استعفای خود را به وزیر آموزش و پرورش ارائه داده بود و البته به آموزش و پرورش به عنوان کارشناس رفت و آمد داشت. 

 * تبلیغات زودهنگام انتخاباتی در آموزش و پرورش 

وزارت آموزش و پرورش بخشنامه‌ای را به آموزش و پرورش استان‌های مختلف کشور ابلاغ کرده است مبنی بر اینکه استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات کاندیداها ممنوع است ضمن اینکه نباید له یا علیه کاندیدایی موضع‌گیری شود.

اما جالب اینجاست در شماره آذرماه نشریه رشد نوجوان با فاطمه مقیمی کارآفرین زن گفت‌وگو شده است که ایشان یک ماه بعد یعنی در دی ماه در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرده‌است و وی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی است.