معطلی هشت ماه گزارش کمیسیون اصل 90 درباره آلودگی هوای برای قرائت در صحن مجلس

گروه اجتماعی-حسین آذین نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارخبر با بیان اینکه در حال حاضر هشت ماهی است که گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس در رابطه با آلودگی هوای تهران تحویل هیئت رئیسه مجلس شده اما هنوز در صحن مجلس قرائت نشده، گفت: خانم ابتکار رئیس سازمان محیط زیست مساله آلودگی هوای تهران را به بنزین تولید پتروشیمی ها ارتباط داد و اعلام می کرد که بنزین تولید داخل علت اصلی آلودگی هواست.

وی با بیان اینکه بررسی ادعای رئیس سازمان محیط زیست در دستور کار کمیسیون اصل 90 مجلس قرار گرفت، تصریح کرد: کمیسیون از مسئولین وزارت نفت، سازمان استاندارد، سازمان بازرسی و سازمان محیط زیست دعوت کرد و در جلساتی این موضوع بررسی شد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه بعد از بررسی و تحقیق معلوم شد که بنزین تولید داخل در همان مناطق جنوب کشور مصرف می شود و اصلا به تهران آورده نمی شود، تصریح کرد: همچنین در بررسی ها متوجه شدیم که بنزین تولید داخل بهتر از بنزین وارداتی بود.

آذین با تاکید بر اینکه ادعای ابتکار مبنی بر غیر استاندارد بودن بنزین تولید داخل و آلوده بودن آن رد شد، گفت: در کمال تعجب و به رغم بررسی کمیسیون اصل 90 مجلس، دولت تولید بنزین را متوقف و بطور کلی واردات را از سر گرفت.

وی افزود: مسئولین ادعا کردند که بنزین وارداتی استاندارد یورو4 را دارد در حالی که کشورهایی که بنزین یورو 4 تولید می کنند، برای مصرف خودشان استفاده می کنند و آنرا صادر نمی کنند چون برایشان به صرفه نیست.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس افزود: کمیسیون با رد ادعاهای رئیس سازمان محیط زیست گزارشی تهیه کرد تا در صحن مجلس قرائت شود اما نمی دانیم چرا این گزارش هنوز قرائت نشده است.