معاونت اجتماعی شهرداری تهران به ستاد برگزاری مراسم تبدیل شده است

گروه اجتماعی، مرتضی طلایی نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکار خبر با اشاره به نحوه هزینه کرد بودجه فرهنگی شهرداری تهران عنوان کرد: در این خصوص بارها در کمیسیون فرهنگی شورای شهر تذکر داده ایم اما گویا معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری به ستاد برگزاری مراسم های شهر تبدیل شده است.

وی با بیان این که معاونت اجتماعی در توضیح عملکرد خود به بر زمین ماندن برخی از امور شهر اشاره می کند، ادامه داد: این معاونت عنوان می کند برخی از مناسبت ها و برنامه ها بر زمین مانده و هیچ مجموعه ای برای انجام آن ورود نمی کند. در نتیجه معاونت اجتماعی به ناچار به انجام این اقدامات ورود کرده است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که دستگاه ها و ارگان های متفاوت در جلسه های مشترک با شهردار تعهداتی را از مدیریت شهری تقاضا می کنند، خاطرنشان کرد: با این وجود از دیدگاه ما نحوه هزینه کرد بودجه فرهنگی شهرداری تهران مطلوب نیست و این به معنای این نیست که اقدامات صورت گرفته فرهنگی نیست بلکه به این معنا است که این نحوه عمکرد منجر به اصلاح و تغییر رفتار شهروندان در حوزه های ماموریتی شهرداری تهران نمی شود.

طلایی ادامه داد: به طور مثال شهرداری روزانه سه مرتبه نسبت به جمع آوری زباله ها در شهر اقدام می کند، این در حالی است که شهرداری هنوز نتوانسته است شهروندان را نسبت به تغییر رفتار و در نتیجه جمع آوری زباله ها به صورت یک مرتبه در روز سوق دهد.

وی ادامه داد: این در حالی است که ساختاری عریض و طویل را از خیابان بهشت تا عمق 374 محله تهران به راه انداخته ایم، حدود 60 تا 70 هزار نیرو و تعداد زیادی نیروهای شرکتی  را در این ساختار به کار گرفته ایم اما همچنان وضعیت فرهنگ سازی در مورد برخی از ماموریت های مستقیم شهرداری همانند پسماند مطلوب نیست.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: این مثال مرتبط با ماموریت مستقیم شهرداری است این در حالی است که برخی از ماموریت های دیگر همانند آلودگی هوا و ترافیک امور بین بخشی است که در فرهنگ سازی در مورد بخشی از آن شهرداری مسئولیت دارد.

طلایی در پایان تاکید کرد: متاسفانه شهرداری تهران در حوزه فرهنگی موفق عمل نکرده است.