رستگار رئیس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو در گفت‌و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص قاچاق فرآورده‌های آرایشی بهداشتی بیان کرد: بیشترین قاچاق کالا در حوزه محصولات سلامت محور در فرآورده‌های آرایشی بهداشتی است که این معضل لزوم نظارت بیشتر و در نظر گرفتن آن به صورت جدی در بحث پدافند غیر عامل را تائید می‌کند.
 
وی عنوان کرد: برخیاز محصولات آرایشی بهداشتی که تاریخ گذشته هستند خارج مرزها دستکاری می‌شوند و تاریخشان عوض می‌شود تا قابل شناسایی نباشند.
 
رستگار در پاسخ به این سوال که کدام ماده سمی در لوازم آرایشی مشاهده شده است، گفت: نمی توان به طور دقیق گفت که کدام ماده خطرناک در این محصولات وحود داشته است، اما اکثر آنها عوارضی دارند که بسیار مشکل زاست. به طور مثال بررسی‌ها نشان داده است که اکثر مواردی که سلامت آن‌ها رد شده است به این دلیل بوده که اصلا ماده‌ی موثر در آن‌ها وجود نداشته است. در مواردی نیز ماده سمی خاصی مشاهده شده، علاوه بر این‌ها ممکن است افراد سودجو مواد سمی به محصولات اضافه کنند.
 
وی با بیان اینکه طبق آمارهای غیر رسمی ایران هفتمین مصرف کننده لوازم آرایشی بهداشتی در دنیاست، اضافه کرد: به دلیل بالا بودن مصرف فرآورده‌های آرایشی بهداشتی تخلف در این حوزه بسیار زیاد است و ممکن است در مواردی هم فرد را دچار مسمومیت کند.