کاهش مواد سمی و غیر مجاز در محصولات غذایی

به گزارش افکارخبر، ‌رسول دیناروند گفت: ضوابط و استانداردهایی تعیین‌شده که وجود آلاینده‌ها در غذاها به‌خصوص در غذاهای آماده و نوشیدنی‌ها به‌صورت چشمگیری کاهش‌یافته است.

دیناروند اظهار داشت: آلاینده‌هایی که به آن‌ها اشاره می‌کنیم و ممکن است در فرآیند تولید تا توزیع در غذاهای آماده وارد شود شامل باقیمانده سموم، افزودنی‌های شیمیایی، رنگ‌های غیرمجاز، آنتی‌بیوتیک در فراورده‌های حاصل از دام، مواد بیولوژیک و مواردی ازاین‌دست می‌شود که این رویکرد یک رویکرد دائمی است و با جدیت در حال اجراست.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در سال جاری با اختصاص اعتبار قابل‌توجهی به شبکه‌های آزمایشگاهی، توانسته‌ایم بسیاری از آزمایشگاه‌های خود را تقویت کنیم تا سرعت و تشخیص آلاینده‌ها بالا برود.

دیناروند در مورد رویکرد دیگر سازمان غذا و دارو در حوزه غذا خاطرنشان کرد: این رویکرد نیز اهمیت بسیار بالایی دارد که بحث سلامت‌محوری در حوزه غذا است و کمک بسیار خوبی به مردم است تا به‌راحتی با توجه به شرایط خود و بر اساس علامت راهنمای تغذیه‌ای که بر روی محصولات درج می‌شود محصول غذایی خود را به‌درستی انتخاب و مصرف کند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر سازمان غذا و دارو روی این رویکردها تأکید زیادی دارد و بسیار جدی در حال پیگیری این سیاست‌های سلامت آفرین است.