پیشنهاد مدل جدید محاسبه نرخ سالانه آرم طرح ترافیک  95 به شورای شهر تهران

گروه اجتماعی-سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارخبر با تاکید بر این که ساختار واگذاری آرم طرح ترافیک سال آتی تغییری نخواهد داشت، عنوان  کرد: اما با توجه به این که برخی از افراد نیاز به استفاده از طرح ترافیک در تمام طول سال نیستند اما به طور معمول آرم را به صورت یکساله دریافت می کنند پیش بینی شده است امسال نیز همانند  سال جاری امکان انتخاب روزها برای شهروندان فراهم باشد.

وی با بیان این که در صورت بیشتر بودن تعداد روزهای انتخاب شده توسط شهروندان برای استفاده از طرح ترافیک عدد پایه نرخ روزانه نیز افزایش می یابد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته نرخ یک روز بر مبنای هر تعرفه ثابت بود و شهروندان در صورت انتخاب یک یا چند روز برای تردد در طرح ترافیک قیمت یکسانی را پرداخت می کردند. اما در مدل سال جاری افرادی که تعداد روزهای بیشتری را برای تردد در طرح ترافیک انتخاب می کنند به تعداد روزهای انتخاب شده ضریب پایه روزانه آنها نیز افزایش می یابد. در این صورت تمایل مردم به انتخاب حداقل روزهای ضروری است.

 

معاون شهردار تهران با تاکید بر این که در اجرای این مدل تعداد مجوزها به هیچ وجه افزایش نمی یابد و بر اساس عدد مصوب روزانه و  مدل سالانه که بر مبنای تعداد روزهای انتخابی است توزیع می شود، گفت: البته مدل پیشنهادی ما برای سال آتی باید درشورای اسلامی شهر تهران به تصویب برسد.

تشکری هاشمی با بیان این که در این مدل امکان ارایه مجوزهای روزانه بیشتر می شود، ادامه داد: در ابتدای سال متناسب با تعداد مجوزهای سالانه ای که برای هر روز صادر شده است به سر جمع مجوزهای روزانه تا سقف مجوزی که شورای ترافیک تهران اجازه داده است افزوده می شود.