سازمان محیط زیست شده سازمان محیط ایست/ ساختمان ابتکار در بهترین نقطه تهران

گروه اجتماعی-محمد حسن آصفری نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در هنگام بررسی تقاضای رسیدگی به لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا طبق اصل85 قانون اساسی گفت: متاسفانه خانم ابتکار در بهترین نقطه تهران برای خود ساختمان درست کرده و در آنجا مستقر است. سوال ما از این خانم این است که به سراغ کدام صنایع آلاینده رفتید و برای کاهش آلودگی چه اقدامی کردید؟

به گزارش افکارخبر، وی با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت از محیط زیست شده سازمان محیط ایست، تصریح کرد: بخش زیادی از آلودگی هوای تهران و کلانشهرها مربوط به خودروهای دولتی و سازمانها و نهادهاست. آیا کسی سراغ خودروهای نیروهای انتظامی و دستگاههای دولتی می رود که آنها اصلا معاینه فنی می گیرند؟

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما فقط به سراغ مردم می رویم و به آنها می گوییم که شما معاینه فنی داشته باشید، خاطرنشان کرد: بخش زیادی از آلودگی هوا مربوط به خود دستگاههای دولتی، خودروهای آنها و صنایع مربوط به آنهاست.

آصفری در ادامه به بنزین وارداتی داخل کشور و منفعت برخی افراد در این زمینه اشاره کرد و گفت: واردات بنزین برای برخی سود و منفعت دارد اما چرا کسی استانداردهای لازم و ضروری بنزین های وارداتی را بررسی نمی کند؟.

وی با بیان اینکه بخشی از جامعه هزینه بخش اعظمی از جامعه را پرداخت می کند، افزود: زورمان فقط به تعطیلی مدارس می رسد و در اولین اقدام مدارس را تعطیل می کنیم.

تقاضای رسیدگی به لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا طبق اصل85 قانون اساسی که در جلسه علنی یکشنبه گذشته مجلس واصل گردیده بود، در جلسه امروز مجلس مطرح و با تصویب آن به کمیسیون ارجاع شد که دیگر در صحن مجلس مطرح نخواهد شد.