سردار موسی کمالی جانشین اداره کل منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه دولت در لایحه بودجه سال 95 پیشنهاد داده است که غایبان سربازی که 5 سال از غیبتشان گذشته است می‌توانند جریمه پرداخت کرده و کارت پایان خدمت دریافت کنند گفت: این پیشنهاد صراحتا از سوی ستاد کل نیروهای مسلح مورد مخالفت قرار می‌گرد.

وی تصریح کرد: پیش از این در جلساتی که با دولت داشته‌ایم به آنها اعلام کردیم که سن پذیرش غایبان برای پرداخت جریمه باید 9 سال باشد و این نظرات را برای دولتی‌ها ارسال کرده بودیم اما به یک باره در بودجه این زمان را به 5 سال کاهش دادند که این موضوع با ستاد کل نیروهای مسلح هماهنگ نیست.

جانشین اداره کل منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: به فرض اینکه این موضوع از سوی مجلس هم تصویب شود ستاد کل نیروهای مسلح آنرا اجرا نخواهد کرد.

سردار کمالی گفت: این موضوع به توان رزمی نیروهای مسلح و آمادگی دفاعی کشور صدمه وارد می‌کند و یک طرح تبعیض آمیز محسوب می‌شود.

وی افزود: این طرح نوعی فروش سربازی محسوب می‌شود و عملا افراد را وادار به انجام کار خلاف می‌کند و همچنین افراد خلاف کار را هم به این کار تشویق می‌کند که به خدمت سربازی نروند به همین دلیل این طرح و پیشنهاد به مصلحت نیست.