سیاوش شهریور در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان تهران با اشاره به نبود زیرساخت های مناسب نشاط اجتماعی در شرایط کنونی جامعه افزود: مسئولان حوزه های فرهنگی و اجتماعی باید در زمینه گفتمان سازی و برنامه ریزی برای افزایش نشاط جامعه فعال تر عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه بهبود شرایط اقتصادی، امید و نشاط را در جامعه افزایش می دهد تصریح کرد: بالا رفتن وسع مالی در جامعه و خانواده ها به بهبود وضعیت اجتماعی کمک کرده و سرمایه های اجتماعی را توسعه می دهد.

شهریور به استفاده از موقعیت ویژه کشور در شرایط پساتحریم اشاره و اظهار کرد: با ورود به دوران پسا تحریم با سونامی سرمایه گذاری در کشور مواجه خواهیم شد که فرصتی برای بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه نباید به حوزه های مختلف اجتماعی به شکل جزیره ای نگریست گفت: همه حوزه های اجتماعی و فرهنگی جامعه ارگانیسم های زنده ای هستند که بروز آسیب در هریک از آنها موجب گسترش آسیب به سایر بخش های می شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران خاطرنشان کرد: بین اقتصاد جامعه و عوامل اجتماعی رابطه گسترده ای برقرار است که لازم است مدیران این مهم را در برنامه ریزی های خود مورد توجه قرار دهند.

اعظم نوفرستی روانشناس و عضو هیات علمی جهاددانشگاهی نیز دراین جلسه با ارائه گزارشی گفت: گیلان، بوشهر و گلستان به ترتیب در رتبه های اول تا سوم شادترین استان های کشور قرار دارند.