سید شهاب الدین چاوشی معاون سیاسی، اجتماعی استانداری تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اعتراض برخی از استانداران نسبت به رد صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی صحت دارد، گفت: من چنین چیزی نشنیده‌ام و ما بی‌تقصیریم!

گفتنی است، رد صلاحیت‌ نامزد‌های دهمین دوره انتخابات مجلس از سوی هیئت‌های نظارت بر انتخابات با واکنش برخی از استانداران همچون تهران٬ خوزستان٬ ایلام و هرمزگان مواجه شده است.

سید حسین هاشمی استاندار تهران در چهارمین دوره آموزشی اعضای شوراهای اسلامی شهرهای تابعه استان تهران در واکنش به نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس گفت:"انتظار این تعداد رد صلاحیت‌ها را توسط هیات‌های نظارت بر انتخابات نداشتیم".

عبدالحسن مقتدایی٬ استاندار خوزستان در جلسه ستاد انتخابات خوزستان با فرمانداران در سرسرای شهید رجایی استانداری در اهواز هم در واکنش به این موضوع تصریح کرد: "رد صلاحیت بی جهت و غیرمنطقی داوطلبان انتخابات، فرقی با تقلب در صندوق های رای گیری ندارد".

برخی رسانه‌ها از استعفای عبدالحسن مقتدایی از مقام خود و در اعتراض به رد صلاحیت‌ها خبر دادنددر حالی که روابط عمومی استانداری خوزستان آن را رد کرده است.

یکی دیگر از استاندارانی که به صلاحیت داوطلبان انتخاباتی واکنش نشان داد؛ محمدرضا مروارید٬ استاندار ایلام بود که در این باره گفت: "اینکه ۵۰ نفر [در استان] رد شوند یعنی چه؟ یعنی ما [هیئت نظارت] چند نفر هستیم که برای مردم تصمیم می‌گیریم".

مروارید گفت: "من واقعا تعجب می کنم،برخی از آقایان که ما دیدیم نماز می خوانند اما برای آنها عدم التزام با اسلام  را زده‌اند؛آبروی افراد به این سادگی نیست که با این بحث ها بخواهد مخدوش شود".

جاسم جادری٬ استاندار هرمزگان یکی دیگر از مقام‌های دولتی است که به این رد صلاحیت‌ها واکنش نشان داده و گفته "انتظار چنین برخوردی را نداشتیم و نمی‌توان با چنین نگاه تنگ نظرانه‌ای به توسعه کشور کمک کرد".