ماجرای رئیس بیمارستانی که به نامه رئیس جمهور هم توجه نخواهد کرد

گروه اجتماعی-نصر الله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارخبر با اشاره به موضوع گروگان گیری پیکر متوفی یک خانم تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) توسط بیمارستان 22 بهمن مشهد گفت: هر چند که این بیمارستان زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی است، اما دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت مسئول کلیه مراکز بهداشتی و درمانی است و اینجانب بعنوان نماینده مشهد از وزیر توضیح خواستم اما هنوز هیچ توضیحی نداده است.

وی با بیان اینکه متوفی خانمی سرپرست خانوار بوده که در کوره آجور پزی در مشهد کار می کرده، گفت: در کنار محل کارش به وی آلونکی داده بودند اما 45 روز پیش به دلیل بد شدن حال این خانم در حین کار، وی به بیمارستان امدادی منتقل که در نهایت برای بهبود یافتن وضعیتش به بیمارستان 22 بهمن مشهد منتقل و در بخش آی سی یو بستری می شود.

 نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از 10 روز بستری بودن این خانم که در کما بوده، دخترش را پیدا می کنند، گفت: دخترش بعد از حضور در بیمارستان مذکور، به دلیل هزینه بالای بیمارستان خواستار انتقال مادرش به بیمارستان دولتی می شود اما مسئولین بیمارستان اعلام می کنند که در صورت انتقال، بیمار فوت می کند. در نهایت بعد از 28 روز بستری بودن، بیمار از آی سی یو به بخش منتقل می شود که در نهایت بیمار فوت می کند.

پژمانفر با بیان اینکه علت فوت بیمار هنوز مشخص نیست، گفت: با توجه به اینکه بیمارستان 28 میلیون از دختر بیمار پول می خواست و دخترش هم تحت پوشش کمیته امداد بوده و پول نداشت، ممکن است تعمدی بیمار را از آی سی یو خارج و به بخش منتقل کرده باشند که منجر به فوتش شده باشد.

وی گفت: شاید اقدام شبه عمدی در کار باشد که اینجانب پیگیر این قضیه هستم تا علت خارج کردن بیمار از آی سی یو وفوت وی مشخص شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به هزینه بالای بیمارستان برای این بیمار گفت: دختر بیمار بعد از آنکه مقداری پول بیمارستان را با نامه نگاری از کمیته امداد و مراجع دیگر تهیه می کرد، چون چند روز می گذشت، هزینه بالاتر می رفت و نمی توانست کل پول را تامین کند و بیمار همچنان در بیمارستان می ماند.

پژمانفر افزود: در نهایت 18 میلیون پول تهیه می شود اما بیمارستان برای تحویل جسد 28 میلیون تا 29 میلیون تومان طلب می کند و به رغم فوت بیمار، یک هفته جسد در بیمارستان گروگان نگه داشته شده است.

وی با اشاره به نامه نگاری تعدادی از مسئولین استان خراسان رضوی و نمایندگان مجلس به مدیر بیمارستان مذکور جهت تحویل جسد، تصریح کرد: رئیس بیمارستان در پاسخ کتبا نوشته که اگر رئیس جمهور هم نامه بنویسد، تا کل مبلغ پرداخت نشود، جسد تحویل داده نمی شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بزودی دست خط رئیس بیمارستان را در اختیار رسانه ها قرار می دهد،  افزود: مسئولین بیمارستان درخواست سند ملک و یا منزل مسکونی می خواهند تا جسد تحویل شود و بعد از تحویل جسد با دادن پول سندها عودت داده شود.

پژمانفر خاطرنشان کرد: در جلسه دیروز مجلس در این زمینه به وزیر بهداشتف درمان و آموزش پزشکی تذکر دادم اما مسئولین هیچ توجهی نکرده و متوفی همچنان در گروگان بیمارستان است.