توجه ویژه به مترو در بودجه 95 شهرداری

گروه اجتماعی -اقبال شاکری رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارخبر با اشاره به لزوم توجه به مترو در تصویب بودجه سال آتی عنوان کرد: در سال جاری هر مصوبه درآمدزایی که تصویب شده تاکید کرده ایم باید به سمت توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه حمل و نقل ریلی هدایت شود.

وی با اشاره به این که اولویت اول ما در سهم شهرداری حمل و نقل ریلی است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل در بودجه 95 هم با صرفه جویی و هم با حذف پروژه های جدید در تلاشیم بودجه متعادلی ارایه یابد که افزایش چندانی نداشته باشد.

رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی در بودجه ریزی شهرداری و تصویب آن توسط اعضای شورای شهر، اظهار کرد:  درآمدهای حاصل از مجوز طرح ترافیک، جرایم و مالیات ها همگی به سمت هزینه کرد در حمل و نقل عمومی در حرکت است.

شاکری با اشاره به این که به شهرداری توصیه می کنم تمام پروژه های غیر اولویت دار را حذف کند، گفت: شهرداری همچنین باید برنامه هایی که نتیجه محور نبوده و روتین و تکراری است را حذف کند و بر درآمد پایدار و حمل و نقل عمومی تمرکز کند.

این عضو شورای شهر با اشاره به لزوم توجه به زیرساخت های ایمنی شهر در بودجه 95 عنوان کرد: خوشبختانه زیرساخت های عمرانی شهر فراهم شده است. اما زیرساخت های ایمنی همانند ساماندهی روددره ها، سامانه هشدار سیل و مدیریت بحران از ضرورت های شهر است که پس از حمل و نقل عمومی باید به آن در بودجه ریزی 95 توجه شود.