از آزادی بیان و تضارب افکار دفاع می‌کنیم

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست معاونین دادگستری‌های سراسر کشور که صبح امروز در ساختمان مرکزی قوه قضائیه برگزار شد، اظهار داشت: امروز کشور ما با شرایط  پیچیده‌ای روبه‌رو است و تحولات آنقدر زیاد است که گاهی امروز با دیروز متفاوت است و حتی در مواردی این ساعت با ساعت قبل شرایط فرق  می‌کند.

وی افزود:‌ با توجه به این شرایط وظیفه همه مسئولین دشوار و قابل توجه است و در این میان وظیفه قوه قضائیه بسیار سنگین و مسئولیتش بسیار خطیر خواهد بود.

اژه‌ای تصریح کرد: خیلی وقت‌ها تشخیص موضوعات، احکام و مسائلی که بر دستگاه قضایی و قاضی تحمیل می‌شود و تشخیص حق و باطل مشکل می‌شود به همین جهت همفکری، استعانت از خدا و کمک به یکدیگر مشکل می‌شود .

وی با بیان اینکه خیلی از دوستان خواسته بودند نشست روسای دادگستری با مسئولین ستاد و ریاست قوه قضائیه بیشتر باشد، گفت: با صحبتی که با معاونین داشتیم قرار شد بتوانیم هر فصلی نشستی با رؤسای کل و معاونین داشته باشیم و هر چقدر هم امکانپذیر بود با ریاست قوه قضائیه جلسه داشته باشیم ضمن اینکه در آخرین پیگیری که کردم آیت‌الله آملی لاریجانی گفتند در اسفندماه نشست خواهیم داشت.

وی در ادامه یکی از مسائل مهم روز در کشور مسائل اقتصادی دانست و تاکید کرد: در حال حاضر به شدت نیاز داریم در کشور سرمایه‌گذاری شود و در جهت رفع بیکاری،‌ امنیت اقتصادی، رفع مشکلات مردم و جلوگیری از نفوذ اقتصادی دشمن به دولت کمک شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن به طور جدی درصدد است تا از طریق مسائل اقتصادی راه نفود خود را در ایران باز کند، گفت: هدف دشمن از نفوذ اقتصادی نفوذ در عرصه‌های دیگر همچون سیاسی و فرهنگی است به همین جهت نیاز به توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری داخلی داریم.

معاون اول قوه قضائیه جلوگیری از فساد و مبارزه جدی با فساد اقتصادی را مهم عنوان کرد و افزود: از جمله مسائل قابل توجه امروز در کشور این است که ما از آزادی بیان و تضارب افکار دفاع می‌کنیم و هدفمان بالا بردن آگاهی‌ها و رشد مردم است.

اژه‌ای تصریح کرد: امروز که ما در چارچوب قوانین به دنبال آزادی بیان و تضارب افکار هستیم شیطان بزرگ و همه دشمنان به دنبال نفوذ در مسائل سیاسی، فرهنگی و باورهای دینی و انقلابی ما هستند.

وی خاطر نشان کرد: امروز یکی از مسائل مورد نظر دشمن اصلی ما یعنی صهیونیست و  آمریکا این است که ایران را به زغم خود از روحیه جهادی و انقلابی منصرف کنند.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه برخی هم در داخل آگاهانه یا ناآگاهانه حرف دشمن را دنبال می‌کنند گفت:‌ برخی می‌گویند تا کی باید انقلابی باشیم؟

اژه‌ای با اشاره به حرکت اخیر نیروی دریایی سپاه گفت: در جریان اخیر که سپاه افتخارآفرینی کرد و به کسانی که وارد مرزهای آبی ما شده بودند هشدار جدی داد یکی از روزنامه‌های آمریکایی از قول یکی از همین مقامات آمریکایی نوشت این حرکت نشان می‌دهد ایران هنوز انقلابی است.