بدهی ۵۰۰ میلیاردی وزارت راه به شهرداری

مهدی چمران در دویست و سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهراناظهار کرد: هنگامیکه رئیس جمهور کشور چین به تهران آمد قرار بود نسبت به حل فاینانس مترو اقدام شود ولی این موضوع در ردیف سوم مذاکرات با رئیس جمهور چین قرار گرفت که متاسفانه مهلتی برای بررسی فاینانس مترو نشد.

وی افزود: رئیس جمهور کشورمان قول داده بودند که نسبت به حل فاینانس مترو با حضور رئیس جمهور چین در کشور اقدام کنند که امیدواریم هنگامی که از پاریس برگشتند این موضوع را مجدداً پیگیری کنند.

چمران ادامه داد: شورای نگهبان نیز طرحی را که نمایندگان مجلس به تصویب رسانده بودند که براساس آن نفرات شورای شهر تهران کاسته شود، رد کرد.

وی ادامه داد: البته باید این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم تا مشخص شود شورای نگهبان دیگر چه موادی از طرح مجلس را رد کرده است.

چمران گفت: مجلس شورای اسلامی نیز برنامه ششم را به مدت یک سال متوقف کرده تا به بخشی از برنامه‌های پنجم بپردازد.

وی درباره توسعه مترو نیز اظهارداشت: هزینه‌های متروی حومه تهران را باید دولت پرداخت کند که در این زمینه کوتاهی نیز شده است.

چمران درباره گودها و گودبرداری‌ها در تهران نیز اظهارداشت: باید لایحه 2 فوریتی را تنظیم کنیم که تا وقتی که پروانه صادر نشده است اجازه گودبرداری ندهیم و حتی اجازه پیش پروانه و تجهیز کارگاه نیز داده نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی رسماً اعلام کرد بابت 50 درصد بافت فرسوده 500 میلیارد تومان به شهرداری تهران بدهی دارد که باید این موضوع را از سوی مجلس مورد بررسی قرار دهیم.

چمران در ادامه اظهارداشت: بنده نسبت به مصاحبه آقای امانی و همینطور آقای حافظی انتقاد دارم و فکر می‌کنم تا هنگامی که بودجه کاملاً به تصویب نرسیده است مصاحبه در این موضوع اصلاً معنا ندارد.

وی ادامه داد: از روزنامه همشهری نیز تقاضا می‌کنم مصوبات شورای شهر را منتشر کند.