مدرسه مستقلی در عربستان نداشته‌ایم

علی اصغر فانی در حاشیه مراسم دیدار با مشاور ارشد وزیر معارف افغانستان در جمع خبرنگاران درباره تعطیلی مدرسه ایران در کشور عربستان اظهار داشت: مدرسه‌ای مستقل در عربستان نداشته‌ایم. مدرسه‌ای داخل سفارتخانه وجود داشت که برای کارکنان سفارت جمهوری اسلامی بود که در عربستان خدمات ارائه می‌داد.

وی افزود: کارکنان سفارتخانه ایران با تعطیلی سفارت ایران در عربستان به کشور بازگشتند و بدیهی است که دیگر در آنجا دانش‌آموزی نداریم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مدرسه ایرانی نیز به طور موقت تعطیل شده و هر وقت سفارتخانه در عربستان فعال شد، مدرسه نیز فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی درباره تغییر رشته‌ها و شاخه‌های متوسطه دوم نیز تصریح کرد: از مهر ماه سال ۹۵ دانش آموز کلاس دهم خواهیم داشت. رشته‌های این دوره نیز در حال برگزاری است که انشاءالله به تکذیب شورای عالی آموزش و پرورش خواهد رسید.

فانی اضافه کرد: عناوین جدیدی بر اساس سند تحول بنیادین اضافه خواهد شد و از خلاءهای آموزش و پرورش، مهارت زندگی و هنر بوده که در برنامه‌ریزی جدید پیش‌بینی کرده‌ایم که این دو درس اضافه شود. اگر عناوین در شورای عالی آموزش و پرورش نهایی شود، اعلام خواهیم کرد.