تحقیق و تفحص از محیط زیست و واردات بنزین در نوبت طرح در صحن

گروه اجتماعی-سید مهدی موسوی نژاد نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارخبر با اشاره به طرح تحقیق و تفحص از سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: به دلیل سیاسی کاری رئیس این سازمان و بی برنامگی و نداشتن سیاست درست جهت حل مشکلات زیست-محیطی، تقاضای تحقیق و تفحص را مطرح کردیم اما متاسفانه هنوز این طرح در صحن مجلس مطرح نشده است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از محورهای این طرح موضوع آلودگی هوای تهران و کلانشهرها و ریزگردها در جنوب کشور است، خاطرنشان کرد: متاسفانه سازمان حفاظت از محیط زیست در موقع آلودگی شدید هوا فقط منتظر باد و باران است و این نشان می دهد در گذشته هیچ برنامه ای برای رفع این معضل نداشته و در آینده هم وضعیت بهبود نخواهد یافت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین به تقاضای نمایندگان برای تحقیق و تفحص از واردات بنزین اشاره کرد و افزود: پس از ادعای معصومه ابتکار مبنی بر بی کیفت و غیر استاندارد بودن بنزین تولید داخل و رد این ادعا از سوی کمیسون اصل 90 مجلس، این طرح در مجلس تهیه شد چرا که نمایندگان معتقدند با اصرار ابتکار بر واردات بنزین از خارج کشور، بنزین غیر استاندار و بی کیقیت وارد کشور شد.

موسوی نژاد افزود: این طرح در کمیسیون انرژی مجلس بعنوان کمیسیون تخصصی مربوطه مطرح و به تصویب رسیده و تحویل هیئت رئیسه مجلس شده است.

وی افزود: هر دو طرح تحقیق و تفحص تحویل هیئت رئیسه مجلس شده ولی در نوبت طرح در صحن مجلس قرار دارد و بهانه آقایان برای مطرح نکردن این طرحها هم نداشتن اعتبار لازم در این زمینه بود.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد تا هر چه زودتر این طرحها در صحن مجلس مطرح و در دستور کار نمایندگان قرار گیرد.