براساس تحلیل آخرین داده‌‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی امروز دوشنبه جوی آرام و پایدار در اغلب مناطق کشور وجود داشت که پیامد آن افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای بزرگ و صنعتی است.

روز سه‌شنبه هفته جاری سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور خواهد شد که به تدریج سبب ابرناکی و بارش برف و باران در این مناطق خواهد شد.

از بعدازظهر روز سه‌شنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی روی دریای خزر، دریا مواج بوده و ابرناکی و بارش برف و باران در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز پیش‌بینی می‌شود.

روز چهارشنبه از ابرناکی در مناطق شمال غرب کشور کاسته شده و در نواحی مرکزی و شرقی سواحل خزر و برخی مناطق شمال شرق کشور بارش ادامه دارد؛ در این روز با عبور شاخه جنوبی این سامانه در برخی مناطق زاگرس جنوبی، جنوب و جنوب شرق کشور ابرناکی و بارش باران همراه با رعد و برق و ورزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بیشینه بارش‌ها روز سه‌شنبه هفته جاری در استان‌های مازندران، گیلان، زنجان و شمال آذربایجان شرقی و روز چهارشنبه در استان‌های مازندران و گلستان است.

صبح روز چهارشنبه هفته جاری کاهش دما‌ بین 7 تا 10 درجه در سواحل دریای خزر و صبح پنج‌شنبه کاهش دما بین 5 تا 10 درجه در شمال شرق کشور رخ خواهد داد.

روز پنج‌شنبه خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

آسمان استان تهران روز آینده نیمه‌ ابری در ارتفاعات همراه با بارش پراکنده و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه در این استان فردا به ترتیب 12 درجه و 5 درجه خواهد بود؛ همچنین روز چهارشنبه هفته جاری آسمان تهران نیمه‌ ابری همراه با ورزش باد در برخی ساعات و در ارتفاعات بارش پراکنده به تدریج کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.

روز آینده استان‌های چهارمحال و بختیاری با دمای 8 درجه زیر صفر و کرمان و اردبیل با دمای 6 درجه زیر صفر سردترین استان‌های کشور و استان‌های هرمزگان با دمای 25 درجه بالای صفر و خوزستان با دمای 20 درجه بالای صفر، گرم‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

کاربران همچنین می‌توانند خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مطالعه کنند.