ساخت و نصب دوربین های ثبت تخلف در کشور

اشعری کارشناس حوزه ITS در خصوص ساخت دوربین های مدار بسته ثبت تخلف در کشور گفت: دوربین های مدار بسته ثبت تخلف (کارابین رادار) در کشور مدت ۱۰ سال است که راه اندازی شده و از زمان آغاز نصب از محصولات خارجی استفاده شد و با توجه به قوانین کشور ما و محدودیت ها امکان پلاک خوانی و کد گیری کمی متفاوت با دوربین های نصب شده خارجی را داشت و این دوربین ها از دقت کمتری برخوردار بودند و اگرهمان استاندارهای دوربین های خارجی مورد استفاده قرار می گرفت با مشکلات مختلف در ثبت تخلف ها روبرو می شدیم .

وی تصریح کرد: بر همین اساس اقدام به طراحی و ساخت دوربین های داخلی کردیم که توانایی پلاک خوانی دقیق را در جاده ها داشته باشند. این سامانه ها از توانایی بالایی برخوردارند و در حال حاضر با توجه به گسترش نیروی انتظامی و وزارت راه بابت این سامانه ها در کشور برنامه ریزی کرده ایم و دوربین ها ساماندهی شده اند و راه اندازی شده اند.

اشعری ادامه داد: طراحی نرم افزاری و سخت افزاری این سامانه ها کاملا توسط متخصصین داخلی انجام شده و دارای خصوصیات بسیاری است و نیاز به کامپیوتر و رادار در کنار دکل نیست و پردازش آن کاملا در داخل دوربین تعبیه شده و این باعث شده هزینه های نگهداری سامانه به شدت کاهش یابد و عملیات نصب و راه اندازی در کمترین زمان ممکن انجام شود.

وی گفت: با توجه به خصوصیات خاصی که جاده های کشور دارند دو بحث تامین برق و انرژی و انتقال دیتا مطرح است و این دو بحث در طراحی این محصول طراحی شده و در حال حاضر این سامانه با کمترین مصرف امکان استفاده از باطری خورشیدی در جاده های کشور را دارد.