کشف 60 هزار لیتر آبلیموی تقلبی

شهرام افراسیابی کارشناس و بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس امروز گفت: در یک مرغداری متروکه در شیراز بیش از 60 هزار لیتر آبلیموی تقلبی، 60 کارتن آناناس تقلبی و تاریخ مصرف گذشته،بیش از 200 هزار بر چسب آماده نصب انواع محصولات غذایی و بیش از 100 هزار کارتن با برچسب شر کت های تولیدی مختلف کشف شد.

 

استخری کارشناس غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم گفت: متخلفان در این مکان غیر بهداشتی بدون رعایت اصول بهداشتی با استفاده از امولسیون رنگ غیر مجاز خوراکی، آب و اسیدهای صنعتی غیر مجاز آبلیموی تقلبی تولید و در ظرف ها و بسته بندی های حرفه ای با نصب برچسب های تقلبی شر کت های مختلف به بازار عرضه می کردند.

 

وی افزود: این متخلفان علاوه بر تولید انواع محصولات غذایی تقلبی و غیر بهداشتی، مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته را از بازار جمع آوری و با تغییر تاریخ مصرف دوباره بسته بندی و به بازار عرضه می کردند.

 

مسعود فلاحی قاضی و رییس شعبه 9 تعزیرات حکومتی شیراز هم گفت: طبق تبصره 3 ماده 59 قانون نظام صنفی برای متخلفان پرونده تشکیل شده است و با آن ها با اشد مجازات، برخورد قانونی خواهد شد.

 

هنگام ورود گروه بازرسی متخلفان در صحنه حضور نداشتند ولی آنان که یک گروه 5 نفره هستند شناسایی و پرونده شان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی و تغزیرات حکومتی ارسال شد.