انتقاد تشکری هاشمی از حضور کمرنگ حوزه فرهنگی شهرداری در بخش ترافیک

گروه اجتماعی-سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردرای تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارخبر با اشاره به این که حوزه فرهنگی حمل و نقل در تهران برای سال 95 همچنان برنامه های خود در حوزه فرهنگ سازی و تغییر رفتار را پیگیری می کند، عنوان کرد:  طبق مصوبه شورا باید 3 درصد از بودجه هر سازمان و معاونت در شهرداری به حوزه فرهنگی تخصیص یابد. با توجه به این که روند بودجه ریزی حوزه حمل و نقل برای سال آتی افزایشی است، می توان گفت در مجموع بودجه قابل قبولی برای ادامه روند فرهنگ سازی و تغییر رفتار در حوزه حمل و نقل و ترافیک در سال آتی تخصیص می یابد.

 

وی با تاکید بر این که اثر بخشی اقدامات فرهنگی تنها در بلند مدت قابل رویت است، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح خط سفید، خط هدایتگر می توان گفت در سال جاری شاهد تغییر رفتار و نظم بخشی خودروهای سطح شهر نسبت به گذشته بوده ایم.

تشکری هاشمی با اشاره به تاکید ویژه معاونت حمل و نقل و راهور بر نظم بخشی به موتورسیکلت سواران شهر ادامه داد: در مجموع می توان گفت بر اساس مشاهدات دوربینی شاهد منحنی ارتقاء کیفیت فرهنگ و رفتار ترافیکی شهروندان در سال جاری بوده ایم.

 معاون حمل و نقل و ترافیک شهردرای تهران با بیان این که تا رسیدن به نقطه ایده آل در تغییر رفتارهای ترافیکی راه درازی در پیش است بر لزوم استمرار فعالیت های فرهنگی در حوزه حمل و نقل و ترافیک تاکید و اظهار کرد: با ادامه این روند می توان شاهد تغییر رفتار راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده بود. هر چند می بینیم خودروهای شهر نسبت به سایر مدهای حمل و نقلی منظم تر هستند اما در مورد خودروها نیز باید فعالیت های فرهنگی را ادامه داد تا به نقطه ای مطلوب برسیم.

تشکری هاشمی با ابراز تاسف نسبت به این که حوزه های فرهنگی در شهرداری تهران بیش از حضور در حوزه های تخصصی مدیریت شهری، به حوزه های غیر تخصصی خود می پردازند، خاطرنشان کرد: این حوزه ها در بخش ترافیک و حمل و نقل نیز فعالیت هایی را دارند اما با توجه به شرایط موجود باید حضور خود را در این بخش ها بیشتر و پررنگ تر کنند.