رضا نوروزی در نشست خبری روز دوشنبه با اشاره به اینکه سالانه ۶۰ هزار جهیزیه به مددجویان تحت‌پوشش ارائه می‌شود، گفت: این جهیزیه برای دختران تحت‌پوشش، زنان در صورت ازدواج مجدد و کمک هزینه ازدواج به پسران تحت‌پوشش تعلق می‌گیرد.

وی گفت: بیش از ۶۰ درصد خدمات این حوزه به کمک خیرین و حامیان انجام می‌شود و به طور متوسط ۳ میلیون وام بلاعوض و تا ۱۰ میلیون تومان نیز از سوی خیرین جهیزیه به مددجویان ارائه می‌شود.

نوروزی تصریح کرد: در دهه فجر امسال روزانه جهیزیه هزار نفر تامین خواهد شد که ۵۰ درصد از سوی امداد و ۵۰ درصد نیز توسط خیرین خواهد بود.

وی در مورد پرداخت وام قرض‌الحسنه از صندوق امداد تاکید کرد: یک میلیون و ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزارتومان نیز مبلغ این وام است که سالانه به بیش از ۲۴۰ هزار نفر پرداخت می‌شود که این افراد هم مددجو و هم نیازمند هستند.

مدیر کل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد گفت: بیش از ۵۰ هزار مددجو برای وام ثبت‌نام کرده و پشت نوبت هستند و ۵۰ هزار نفر نیز برای دریافت جهیزیه پشت نوبت قرار دارند.

نوروزی به طرح اکران ایتام نیز اشاره کرد و افزود: به ۲۰۰ هزار یتیم تحت‌پوشش ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان از سوی حامیان پرداخت می‌شود و همچنین‌ در طرح محسنین ۳۳۰ هزار کودک غیریتیم مستمری دریافت می‌کنند.

وی گفت: سالانه ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای یک میلیون و ۸۰۰ هزار خانواده مستمری پرداخت می‌شود و همچنین هزینه انشعاب آب، گاز، برق و پروانه ساختمان مددجویان امداد رایگان است.

مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد تصریح کرد: ۸۵ هزار خانوار (۵۲ هزار خانوار روستایی و ۳۳ هزار خانوار شهری) از معافیت انشعابات بهره‌مند شده‌اند.

نوروزی گفت: ۳۴۰ میلیارد تومان سال گذشته از سوی حامیان برای مددجویان تحت‌پوشش به صورت نقد، کالا و خدمات جمع‌آوری شد و در شش‌ماه امسال این مبلغ به ۱۹۰ میلیارد تومان رسیده است که قصد داریم تا پایان سال آن را به ۴۰۰ میلیارد تومان برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه ۷ درصد حامیان ما اطفال هستند، گفت: از اقشار مختلف جامعه مانند اساتید دانشگاه، اطفال، دانش‌آموزان و در صنف‌های مختلف حامی کودکان نیازمند امداد هستند که ما قصد داریم تعداد آنها را افزایش دهیم.