شهرداری سالانه 4 هزار میلیارد تومان حقوق می دهد/ مقابل افزایش نیرو ایستاده ایم

گروه اجتماعی- مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارخبر  با اشاره به این که شهرداری تهران در حال حاضر 65 هزار نفر پرسنل دارد، عنوان کرد: شهرداری برای پرداخت حقوق این افراد  ماهانه حداقل 300 میلیارد تومان هزینه می کند این در حالی است که برخی از افراد به صورت شرکتی و پروژه ای در شهردرای تهران مشغول به کار هستند. لذا می توان گفت در مجموع سالانه شهرداری عددی برابر با 3 هزار و 600 تا 4 هزار میلیارد تومان برای پرداخت حقوق پرسنل خود هزینه می کند.

وی با اشاره به این که بر اساس قانون شهرداری باید سالانه  3 درصد از تعداد پرسنل خود را تعدیل کند، گفت: این در حالی است که در سال های اخیر به شدت مقابل افزایش نیرو در شهرداری ایستاده ایم تا بتوانیم قانون مصوب در این حوزه را رعایت و هزینه ها را نیز کاهش دهیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که شهرداری همانند هر سازمان و دستگاه دیگر متناسب با پیشبرد امور به افراد نخبه وتامین نیروی کیفی نیاز دارد، اظهار کرد: لذا در سال های گذشته شاید تنها به تعداد انگشتان دست از افراد نخبه در شهرداری به کار گرفته شده اند.

چمران در پایان با تاکید بر این که شرایط رکود اقتصادی اجازه افزایش هزینه ها را در شهرداری می دهد، عنوان کرد: باید واقع بین بود و بر اساس واقعیت ها اقدام کرد. لذا از یک سو باید با افزایش نیرو در شهرداری به شدت مقابله کرد و از سوی دیگر باید در تعدیل نیرو نسبت به بکارگیری افراد تعدیل شده در سایر فرصت های اقتصادی مطمئن شد تا این امر منجر به بیکاری و سایر پیامدهای اجتماعی در آینده نشود.