پذیرفته‌شدگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش بخوانند

پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش نسبت به برگزاری دوره‌ آموزشی اعتراضاتی دارند. این اعتراضات عمدتاً مربوط به اقدام برخی پردیس‌های دانشگاهی برای دریافت شهریه 2 میلیون تومانی از پذیرفته شدگان است که پرداخت این هزینه برای عمده افراد در آستانه شب عید دشوار است.

از سوی دیگر پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی برای گذراندن دوره آموزشی باید از شهر خود به منطقه دیگری بروند که این موضوع برای افراد شاغل و متاهل دشوار است به گونه‌ای که آنها مجبورند شغل خود را رها کرده و برای دوره‌های آموزشی به شهر دیگری بروند.

نعمت‌الله موسی پور معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان درخصوص مشکلات پذیرفته‌شدگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش اظهار داشت: به تمام پردیس‌های دانشگاه اعلام کرده‌ایم که تحت هیچ شرایطی از هم‌اکنون برای دریافت شهریه اقدام نکنند.

وی افزود:‌ ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان باید بدون دریافت هزینه انجام می‌شد چرا که ابتدا وزارت آموزش و پرورش باید میزان شهریه را به دانشگاه فرهنگیان ابلاغ کند و پس از آن شهریه اخذ شود همچنین نیمی از هزینه را داوطلب و نیمی دیگر را وزارتخانه پرداخت خواهد کرد.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان گفت:‌ با صدور بخشنامه‌ای به پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان اعلام کرده‌ایم که انتشار هر نوع اطلاعیه درخصوص شهریه از سوی مدیران دانشگاه ممنوع است و اطلاعیه‌هایی که تا کنون منتشر شده است را حذف کنند.

موسی پور ادامه داد:‌ دوره آموزشی پذیرفته‌شدگان از ابتدای اسفند آغاز می‌شود که مرحله نخست 10 هفته و مرحله دوم نیز 10 هفته و دو هفته نیز به فعالیت‌های فرهنگی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان به لحاظ تعداد پردیس‌ها محدودیت دارد، گفت:‌ تلاش کرده‌ایم تا افراد در نزدیکترین مکان آموزش ببینند و نزدیکترین مکان برای ما محل خدمت آنهاست به عنوان مثال در رشته علوم اجتماعی کل افراد پذیرفته شده در بخش زنان 25 نفر و در زیست شناسی 17 نفر هستند در چنین شرایطی چاره‌ای نداریم جز آنکه تمام آنها را برای آموزش در یک مکان تجمیع کنیم.