فانی باید در خصوص مشکلات آموزش و پرورش به مجلس پاسخگو باشد

گروه سیاسی،سید مهدی موسوی نژاد نماینده دشتستان در مجلس در گفتگو با خبرنگار افکارخبر با اشاره به سوالش از علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش که دوشنبه در صحن مجلس مطرح می شود، گفت: محور این سوال در خصوص مشکلات فرهنگیان و مدارس فرسوده موجود در آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به مدارس فرسوده در مناطق محروم کشور گفت: در حوزه انتخابیه اینجانب مشکلات مدارس زیاد است و در روستاها و حتی شهر ما آنقدر مدارس فرسوده هستند که نه معلم جرات می کند وارد آن شود نه دانش آموزان. این در حالی است که تامین امنیت برای دانش آموزان و معلمان وظیفه آموزش و پرورش است.

 عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به فاصله دور منازل تا مدارس برای دانش آموزان افزود: در برخی نقاط دانش آموزان و حتی دختران دانش آموز برای رسیدن به مدرسه باید 40 کیلومتر را طی کنند و عملا برخی به همین دلیل ترک تحصیل می کنند.

موسوی نژاد با بیان اینکه متاسفانه ما در آموزش پرورش ش شاهد عدالت نیستیم گفت: آیا آقایان خودشون حاضر هستند فرزندانشان در مدارسی باشند که هیچ امکاناتی نداشته و امنیت جانی هم نباشد؟.

وی با بیان اینکه برخی مدارس مناطق محروم آنقدر فرسوده است که قابل استفاده نیست، افزود: حتی ما می بینیم که در برخی مناطق دانش آموزان در داخل کانکس مستقر شدند و به دلیل همین مشکلات و حل نشدن آن برخی نمایندگان طرح استیضاح این وزیر را تهیه کرده و به جریان انداختند.

نماینده دشتستان در مجلس با تاکید براینکه وزیر باید در خصوص مشکلات وزارتخانه به مجلس پاسخگو باشد، افزود: برخی از نمایندگان انتقادات تندی به وزیر دارند و خواستار حل مشکلات موجود و پاسخگویی وزیر در این زمینه هستند.