پرونده بوستان مادر توسط دستگاه قضایی در جریان است/ فروش این بوستان به نام باغات کن به کام پل صدر

گروه اجتماعی- محمد حقانی رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارخبر با اشاره به این که پرونده بوستان مادر پس از درخواست ارایه مدارک از سوی مقامات قضایی در دو شعبه همچنان در حال بررسی است، عنوان کرد: حکم مربوط به این بوستان همچنان تصویب نشده است.

وی با اشاره به این که بر اساس دستور کمیسیون ماده پنج فضاهای سبز تثبیت شده در دو دوره پنج ساله اجازه تغییر کاربری ندارند، گفت: این سال ها شامل سال های 85 تا 95 می شود و موضوع مربوط به این بوستان نیز در بازه زمانی این سال ها رخ داده است.

رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حضور شهرداری تهران در صحن شورای شهر برای بررسی بوستان مادر خاطرنشان کرد: در آن روز بنده تعداد 16 مستند در مورد بوستان مادر تهیه کرده بودم تا به شهرداری اثبات کنم در مورد این باغ تخلف صورت گرفته است اما با نمایش رسانه ای که به راه افتاد سوال بنده حتی امکان طرح پیدا نکرد.

وی با اشاره به این که بوستان مادر مبلغ 470 میلیارد تومان به فروش رسید، اظهار کرد:  هزینه به دست آمده از فروش این بوستان برای ساخت پل صدر هزینه شد در حالی که شهردار ادعا کرده بود فروش این بوستان برای خرید باغات کن انجام شده است اما حتی یک متر مربع از باغات کن تا به امروز توسط شهرداری تهران تملک نشده است.