سردار معینی در این بازدید ضمن بیان اهم فعالیت‌های مرکز امور ایثارگران ناجا، اظهار داشت: طرح جهادی سرکشی به خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان همه ساله در دهه فجر در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها برگزار می‌شود تا ضمن بازدید از این خانواده‌ها مشکلات این افراد نیز مرتفع شود.

مشاور فرمانده ناجا و رئیس مرکز امور ایثارگران نیروی انتظامی با بیان این مطلب که در اردیبهشت ماه، سامانه الکترونیکی ایثاریاران رونمایی می‌شود، اعلام کرد: با افتتاح این سامانه بیوگرافی‌ و وضعیت جامع و کامل خانواده‌های ایثارگران در بانک اطلاعاتی ذخیره و درج می شود تا بتوان این افراد را  تحت حمایت کامل مرکز امور ایثارگران قرار داد.

وی به تدابیر و سخت‌گیری‌های فرمانده سابق نیروی انتظامی در مورد دیدار فرماندهان از خانواده‌های ایثارگران پرداخت و گفت: سردار احمدی‌مقدم فرموده بودند که اگر من در استانی بروم و خانواده شهیدی بگوید فرمانده انتظامی استان به دیدنش نیامده وی را عزل می‌کنم که بر طبق این فرموده و همچنین تدابیر سردار اشتری، بازدید و سرکشی از خانواده‌های ایثارگران جزو یکی از فعالیت‌های فرماندهان انتظامی استان‌ها قرار گرفته است.

 

سردار معینی افزود: با توجه به آنچه وسع ناجا در بحث اعتبارات است، مسائل معیشتی، درمانی، سفرهای سیاحتی و زیارتی، امور فرهنگی و ... برای خانواده‌های تحت پوشش مرکز امور ایثارگران ناجا اعمال می‌شود؛ در این بین معاونت حقوقی در استان‌ها راه‌اندازی شده تا مشکلات قضایی خانواده‌های تحت پوشش نیز توسط این مرکز حل و فصل شود.

مشاور فرمانده ناجا به اولویت‌های این مرکز در سال 95، پرداخت و گفت: رونمایی از سند راهبردی، بحث نظام جامع خدمات‌ رسانی، برپایی کلاس‌های فرهنگی ویژه همسران شهدا و ... از جمله برنامه‌های این مرکز است.

وی در پاسخ به این سوال که سالانه چند نفر به جمعیت ایثارگران نیروی انتظامی اضافه می‌شوند، اظهار داشت: امسال 47 شهید داشتیم و تعدادی هم جانباز؛‌ طبق برآورد سالانه 20 تا 25 درصد روی اعتبارات مرکز گذاشته می‌شود.

رئیس مرکز امور ایثارگران نیروی انتظامی در مورد ارتباط این مرکز با بنیاد شهید گفت:‌ در بحث احراز شهادت و جانبازی و همچنین موارد مرتبط دیگر با بنیاد شهید ارتباط داریم؛ اما بیشتر سعی کرده‌ایم خودکفا باشیم.

سردار معینی با تأکید بر این مطلب که همواره خواسته‌ایم تا مشکلات خانواده‌های تحت پوشش را رفع کنیم، اعلام کرد: درست است که هیچ وقت نمی‌توانیم انتظارات را برآورده کنیم اما آنچه از دستمان برمی‌آید با توجه به اعتبارات انجام می‌دهیم؛ همچنین در بحث استخدام و سربازی فرزندان این خانواده‌ها، تأمین مسکن برای همسران شهدا و دلداری و سرکشی از این خانواده‌ها تمام سعی خود را کرده‌ایم.

مشاور فرمانده ناجا با بیان این مطلب که از ابتدای امسال تا کنون 99 یادواره در سراسر کشور برگزار شده، به برگزاری کنگره شهدای سیستان و بلوچستان در 19 اسفند و همچنین همایش اسوه‌های ایثار در 20 اسفند اشاره کرد و گفت: مسئولیت برگزاری اردوهای راهیان نور در کل نیروی انتظامی نیز با این مرکز است و انشاءالله از 20 اسفند 1700 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین عازم مناطق جنوب خواهند شد.

وی به رونمایی از 7 کتاب در عرض 3 سال در خصوص فرماندهان شاخص ناجا پرداخت و بیان داشت:‌ 2 کتاب دیگر نیز در حال آماده‌سازی است.

رئیس مرکز امور ایثارگران نیروی انتظامی در خصوص تصویب سند راهبردی رزمندگان در مجلس خاطر نشان کرد: سند راهبردی رزمندگان در مجلس تصویب شده؛ با بانک اطلاعاتی که در این زمینه تشکیل شده حدود 70 هزار رزمنده داوطلب از سرباز ناجا تا کادری که به طور داوطلب در جبهه‌های جنگ تحمیلی حضور داشته‌، شناسایی شده‌اند.