انتقاد از کاهش بودجه حمل و نقل شهری در سال ۹۵

احمد دنیامالی در دویست و سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه بودجه شهرداری تهران، اظهار داشت: انحراف از برنامه یکی از مشکلات بزرگ ما است که علت اصلی آن نیز وضعیت اقتصاد و درآمد کشور است.

وی در ادامه گفت: با کاهش هزار میلیاردی بودجه سال آینده شهرداری فشاری به بودجه بخش سرمایه‌ای شهرداری وارد شده و این موضوع را تحت تاثیر قرار داده است. 

دنیامالی افزود: وجوه سرمایه‌ای شهرداری تهران حدود 4 هزار میلیارد تومان کاهش یافته که این امر نگرانی‌هایی را به وجود آورده است و باید کسری بودجه نیز به تناسب در هزینه‌ها و بودجه سرمایه‌ای سرشکن شود. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: براساس برنامه باید بودجه شهرداری در موضوع توسعه مدیریت و هوشمندسازی به 3 هزار میلیارد تومان ارتقا پیدا می‌کرد اما هم‌اکنون با اضافه شدن ردیف‌های بسیار در بودجه هوشمندسازی به رقم 6 هزار و 600 میلیارد تومان رسیده که خلاف برنامه است. 

دنیامالی افزود: در سال جاری باید طبق برنامه 8 هزار میلیارد تومان بودجه به حوزه حمل و نقل ترافیک اختصاص داده می‌شد اما این رقم به 5 هزار و 800 میلیارد تومان رسیده است. شهرداری در مهرماه بودجه پرداخت دیون را به مناطق ابلاغ نکرده بود و این در حالی است که مصوبه شورا به معنای ابلاغ اعتبارات است و باید محقق می‌شد.