خوش چهره: دولت با "آزادسازی" و "گرانی" دنبال درآمدزایی است

محمد خوش چهره با بیان اینکه امروز تصمیم‌هایی برای اقتصاد کشور مفید خواهند بود که در آن درک صحیحی از دلایل ایجابی مشکلات و واقعیت‌ها شده باشد، اظهار داشت: درتصمیم گیری‌های اقتصادی باید اولویت‌بندی انجام شود، اما باید توجه داشته باشیم که همین سیاست‌گذاری‌ها سایر بخش‌ها را هم متحول می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دربخش تولید ملی سیاست‌های مناسب اقتصادی اعمال نشده است، گفت: نسخه‌های کوتاه مدت مانند خرید خودرو مقطعی و در کوتاه مدت می‌تواند بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی کاهش دهد.

این کارشناس اقتصادی به آزادسازی قیمت ها که به نظر می‌رسد دولت این روزها به دنبال پیاده سازی آن در اقتصاد کشوراست اشاره کرد و افزود: باید درک صحیحی از آزادسازی قیمت ها انجام و در ادامه اثبات شود که هدف اصلی این سیاست رونق بخش تولید است.

خوش چهره اضافه کرد: در شرایط فعلی آزاد سازی قیمت‌ها نتیجه‌ای جز تشدید تورم و رکود در کشور را نخواهد داشت.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه امروزبسیاری از واحدهای تولید با افزایش هزینه‌ها روبه رو و به مرز تعطیلی رسیده‌اند و دولت باید برای حل این موضوع راهکار مناسبی را بکار گیرد، اظهار داشت: به اعتقاد بنده دولت فعلی تا حدودی بخشی از سیاست های اقتصادی اولین دولت بعد ازجنگ تحمیلی را اجرایی می‌کند.

 وی  اضافه کرد: امروز هدف آزاد سازی قیمت ها تحریک تقاضا نیست.

خوش چهره با اشاره به اینکه افزایش قیمت آن هم به بهانه آزاد سازی قیمت‌ها آثار منفی را بر اقتصاد خواهد گذاشت، افزود: اگر در این شرایط آزادسازی قیمت ها اعمال شود فقط منافع دولت تأمین و فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان متضرر اصلی خواهند بود.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: به نظر می‌رسد دولت به بهانه رونق بخش تولید با آزاد سازی قیمت‌ها فقط به دنبال کسب درآمد ریالی برای خود است.