استقرار صندوق سیار اخذ رأی در زندان‌های سراسر کشور

اصغر جهانگیر درباره اقدامات صورت گرفته برای مشارکت زندانیان در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: همچون سال‌های گذشته، زندانیان نیز مانند سایر اقشار مردم در انتخابات مشارکت داشتند و برای همه زندان‌های کشور، صندوق‌های سیار اخذ رای پیش‌بینی شد.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی افزود: همزمان با آغاز رای‌گیری، صندوق‌های سیار اخذ رای در زندان‌ها مستقر شدند و کسانی که امکان رای دادن داشتند در انتخابات شرکت کردند و همچنان این مشارکت در زندان‌ها ادامه دارد.

جهانگیر اضافه کرد: برای هر زندان حداقل یک صندوق سیار اخذ رای پیش‌بینی شده که این تعداد برای برخی زندان‌ها به دلیل تعداد جمعیت آن زندان به دو الی سه صندوق می‌رسد. در مجموع بین 200 تا 300 صندوق سیار اخذ رای به منظور اخذ رای زندانیان، در زندان‌های سراسر کشور مستقر شدند. 

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی ادامه داد: سازمان زندان‌ها پیش از آغاز انتخابات و طی روزهای گذشته، تسهیلاتی را فراهم کرد تا زندانیانی که کارت ملی و شناسنامه خود را همراه ندارند و قصد دارند در انتخابات شرکت کنند، بتوانند از طریق خانواده‌های‌شان، شناسنامه و کارت ملی خود را دریافت کنند.

جهانگیر تاکید کرد که سازمان زندان‌ها در اخذ آرای زندانیان کاملا بی‌طرف بوده و مانند همه شعبه‌های اخذ رای در سراسر کشور، اسامی تمامی نامزدهای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان استان مربوطه در معرض دید شرکت‌کنندگان قرار داده شده است.

دهمین دوره‌ انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از صبح امروز(جمعه) به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز شده و همچنان ادامه دارد.