سردار محمد شرفی در مراسم تودیع و معارفه روسای  پلیس راه آهن کشور اظهار داشت: انقلاب اسلامی به برکت رهبری‌های معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره ) و همراهی خوب مردم به پیروزی رسید.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: این انقلاب همچنین با تکیه بر هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری و به پشتوانه مردم در مسیر اعتلا قرار گرفت.

وی امنیت مطلوب کشور را حاصل مشارکت مردمی با دستگاه های امنیتی و انتظامی دانست.

سردار شرفی از زحمات چندین ساله سردار «رحمت الهی» فرماندهی پلیس راه آهن کشور قدردانی و برای فرمانده جدید این پلیس نیز آرزوی توفیق کرد.

* تشریح اقدامات صورت گرفته در فرماندهی راه آهن کشور

در ادامه این مراسم سردار رحمت الهی اظهار کرد: قطاری که نزدیک به 12 سال مسئولیت هدایت و راهبری آن را در عرصه نظم و امنیت راه آهن عهده دار بودم به ایستگاه آخر رسیده و عزیز دیگری باید این مسئولیت را عهده‌دار شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی سال‌های اخیر در راه آهن افزود: قرارگاه مبارزه با سرقت در سال 1393 در پلیس راه آهن کشور تشکیل شد که بر اساس آن کلیه سرقت‌ها در تمامی یگان‌های تابعه به صورت دقیق مورد ارزیابی قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: راهکارها و راهبردهای عملی مؤثر در جهت کشف و پیشگیری از بروز سرقت در این قرارگاه ارائه شد.

رئیس پلیس اسبق راه آهن کشور ادامه داد: با لطف الهی در سال 93 شاهد کاهش ۲۳.۵ درصدی وقوع سرقت بوده ایم، که در سال 1394 نیز با ادامه همین روند کاهش 43 درصدی سرقت‌ها را نسبت به سال قبل داشته‌ایم.

سردار رحمت الهی به اجرای اقدامات فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: این اقدامات با توجه به رشد روز افزون حاشیه نشینی در کنار خطوط ریلی و غیرمحصور بودن شبکه ریلی، با رویکرد فرهنگ سازی، آموزش همگانی، جلب مشارکت عمومی و آشنایی ساکنین به ویژه گروه سنی هدف با قواعد اجتماعی انجام پذیرفت.

وی  ادامه داد:با راه اندازی قطار «نظم و دوستی» در هفته ناجا تعداد 158 مدرسه و مؤسسه آموزشی در حاشیه خطوط ریلی شناسایی و با حضور افسران آموزش همگانی در این مدارس حدود هفت هزار نفر از دانش‌آموزان به عنوان هم قطار پلیس راه آهن نام‌نویسی کردند.

* مدیرعامل راه آهن: اقدامات ماندگار سردار رحمت الهی در راه آهن

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات سردار رحمت الهی، اقدامات وی را ماندگار دانست.

وی با اشاره به گسترش شبکه ریلی در سنوات آتی در حوزه های مسافری و باری خواستار گسترش همزمان پلیس به جهت تأمین نظم و امنیت شد و برای فرماندهی جدید پلیس راه آهن نیز آرزوی توفیق کرد.

* امنیت لازمه توسعه

در خاتمه این مراسم، سردار اکبر شاهی نیز اظهار کرد: نیروی انتظامی یکی از مقتدرترین سازمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و لازمه این اقتدار، تدبیر، تفکر، تعهد و تعقل است.

وی افزود: باید از ظرفیت های موجود در نیروی انتظامی در راستای پیشبرد اهداف بهره برد.

رئیس پلیس جدید  راه آهن کشور ادامه داد: کسب اقتدار قانونی به طور کامل، احساس مهربانی و خدمت نسبت به مردم، دقت و مراقبت در انجام وظایف قانونی از اولویت‌های برنامه‌های ناجاست.

وی اضافه کرد: خوشبختانه امروز روند توسعه در حوزه ریلی با سرعت رو به افزایش است که اگر توسعه و امنیت همگام با هم نباشد یقیناً به ناکجا آباد خواهیم رفت چرا که در کار پلیس کوچکترین بی‌توجهی مولد یک حادثه عظیم و یک تنش بزرگ اجتماعی خواهد شد.

گفتنی است، طی حکمی از سوی سردار حسن اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا ، سردار «اکبرشاهی» را به عنوان فرمانده پلیس راه آهن کشور معرفی و از زحمات شایسته سردار «رحمت الهی» فرمانده سابق این پلیس تقدیر و تشکر کرد.