پیچ خواری و سوء استفاده از پیچ برداری در رودبار قصران+سند

گروه اجتماعی- اخیرا به بهانه تسهیل در تردد اهالی چند روستا از جمله روستاهای روته، زایگان، لالان، گرمابدره و آبنیک، سوء استفاده هایی صورت گرفته است و سنگ های قیمتی جاده منتهی به روستاها به فروش رفته است.

به گزارش خبرنگار افکارخبر،ماجرا از این قرار است که برای رسیدن به این روستاها، چند پیچ در جاده وجود داشته که اعضای شورای روستای آبنیک در مورخه دهم آذر سال 92 در دفتر شورای اسلامی بخش رودبار قصران با حضور پنج عضو این شورا صورت جلسه ای تنظیم می کنند تا این پیچ ها برداشته شود.

در این صورت جلسه آمده؛

 « با توجه به اینکه در مسیر ذکر شده نقاط حادثه خیز و پیچ های خطرناکی وجود دارد که موجبات نارضایتی اهالی روستاهای روته، زایگان، لالان، گرمابدره و آبنیک را فراهم نموده است، جهت تسهیل در رفت و آمدروستائیان، با اداره محترم راه و شهر سازی مکاتبه نموده تا چنانچه از نظر تامین بودجه قادر به انجام پیچ برداری و تعریض نقاط حادثه خیز نمی باشند، مجوز لازم جهت انجام این امر را به شورای اسلامی بخش واگذار نماید تا این شورا بتواند جهت خدمات رسانی به اهالی روستاهای مذکور اقدامات شایسته را معمول نماید».

 

ظاهرا بعد از این صورتجلسه، اعضای شورای این روستا با اداره راه و شهر سازی مکاتبه نموده و مجوز لازم را گرفتند و با 2 پیمانکار قرارداد «پیچ برداری و ورودی روستای آبنیک» منعقد می کنند تا نسبت به پیچ برداری و عریض کردن جاده اقدام کند.

این قردارداد در سی ام بهمن سال 92 بین شورای اسلامی بخش رودبار قصران بعنوان کارفرما و 2 فرد که برادر هم هستند، منعقد می شود.

موضوع قرداد هم تسطیح و پیچ برداری روستای آب نیک بوده است.

جالب است بر اساس این قرارداد در بخش مبلغ قرارداد، ذکر شده که 40 میلیون تومان کارفرما باید به پیمانکاران پرداخت کند.

 

اما تبصره ای در این قرارداد وجود دارد که بر اساس آن، پیمانکار بابت حق الزحمه انجام پروژه موضوع قرارداد قبول نموده سنگهایی که در حین انجام پروژه پیچ برداری بدست آمده را بفروشد و وجه آنرا دریافت نماید و کار فرما هیچ گونه ادعایی در رابطه با سنگهای فوق نخواهد داشت.

بر اساس گزارش خبرنگار افکار خبر، بر اثر این قردارد به بهانه پیچ برداری، علاوه بر پرداخت 40 میلیون تومان، سنگ های زیادی از دل کوه کنده شده و به فروش رفته است.

 

این موضوع  اعتراض مردم و مسئولین محلی را در پی داشته و  موجب شده که واژه پیچ خواری بر سر زبانها بیافتد.

افکار خبر در همین زمینه با مسئولین و مقامات محلی گفتگو کرده که در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

photo_2016-03-01_10-01-26

3

 

l