طرح پیاده راه 17 شهریور شکست خورد/ تهیه طومار اعتراضی سکنه

گروه اجتماعی- اقبال شاکری رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری افکارخبر با اعلام خبر تهیه یک طومار اعتراضی بزرگ توسط اهالی ساکن در خیابان 17 شهریور خاطرنشان کرد: مردم در این منطقه چندین سال است که از به هم ریختگی نظم زندگی و ترددشان پس از اجرای پیاده راه 17 شهریور ناراضی هستند.  

حرکت اهداف طرح پیاده راه 17 شهریور در جهت عکس

وی با تاکید بر این که اهداف مورد نظر در اجرای این طرح به هیچ وجه محقق نشده است، گفت: از جمله اهداف این طرح کاهش بزهکاری، ایمن سازی منطقه، تردد جمعیت به معنای زنده کردن محیط بود که نه تنها محقق نشده است بلکه کاملا در جهت عکس کرده.

رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که طرح پیاده راه 17 شهریور از ابتدا هیچ توجیه اقتصادی، فنی، فرهنگی و اجتماعی نداشت، اظهار کرد: لذا می توان عنوان کرد این طرح شکست خورده زیرا فاقد پشتوانه مطالعاتی بود.

شاکری با اشاره به این که نقاط مختلفی از تهران شاهد تردد ماشین ها و پیاده روی مردم به معنی زنده بودن جمعیت است، گفت:  در محدوده هفت حوض و سرسبز، ستارخان و تقاطع چهارراه کوکاکولا تا سه راه سلیمانیه در پیروزی مردم شبانه روزبه صورت پیاده تردد می کند آیا این موضوع دلیلی برای بستن خیابان در این نقاط است؟

وی با تاکید بر این که حضور و مشارکت مردم شکل اجرای کار را طبیعی می کند، خاطرنشان کرد: می توان گفت یکی از دلایل شکست این طرح حذف شهروندان در مراحل مختلف طراحی و اجرای آن است. این در حالی است که در تمامی طرح های شهری باید استمزاج عمومی و نظرخواهی از مردم وجود داشته باشد.

رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: شهرداری باید به این نکته توجه کند که طرح های شهری را برای خود اجرا می کند یا برای مردم لذا  الگوسازی از سایرین در اجرای طرح های شهری خوب است اما بدون بومی سازی قطعا شکست می خوریم.