تشریح دلیل تغییر هفت شهردار منطقه در تهران از جوانگرایی تا حضور در انتخابات مجلس

گروه اجتماعی، ناصر امانی معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکار خبر با اشاره به این که تغییر هفت شهردار در پایان سال 94 به دلیل جوانگرایی و استفاده از نیروهای تازه نفس انجام می شود از تودیع و معارفه شهرداران در مناطق 17 تا 20 و 7، 9 و 10 در ساعت 18:30 دقیقه امروز خبر داد و عنوان کرد: هیچ یک از مدیران شهرداری مادام العمر مدیر نیستند. رویه شهرداری در سال های اخیر بر این اساس بوده است که بجای انجام جابجایی مدیران در طول سال به صورت متمرکز و یکباره در ابتدا یا انتهای سال  این اقدام را انجام می دهند تا مدیران بتوانند به سرعت توجیه شده و در سال جدید که پیش رو دارند به ارایه خدمت بپردازند.

به گزارش افکارخبر، وی با اشاره به این که برخی از شهرداران در مناطق ذکر شده مدت مسئولیتشان به پایان رسیده است، گفت: برخی در آستانه بازنشستگی بوده اند و برخی بیش از چهار سال شهردار منطقه بوده اند به همین دلیل این افراد تغییر کرده و در بخش های دیگری از شهرداری به کار مشغول می شوند. اما تعیین این که هر یک از شهرداران سابق در چه بخشی مشغول به کار می شوند نیاز به زمان دارد.

امانی با بیان این که در شهرداری تهران 150 نفر مدیر رده یک وجود دارد، ادامه داد: از این تعداد هفت نفر در حال جابجا شدن هستند و این موضوع اصلا جای تعجب ندارد.

معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران با اشاره به این که قائم مقام منطقه 3 شهردار منطقه 17 خواهد شد، خاطرنشان کرد: همچنین قائم مقام منطقه 19 شهردار منطقه 9 تهران می شود. همچنین شهردار سابق منطقه 5 شهردار جدید منطقه 7 خواهد شد.

امانی ادامه داد: برخی از تغییرات نیز متاثر از انتخابات مجلس شورای اسلامی است. اردشیر نوریان مدیرعامل سازمان نوسازی عباس آباد  از  سوی مردم شهرکرد به مجلس شورای اسلامی رفت.منصور کتانباف شهردار منطقه 20 از این پس جایگزین وی در این سمت خواهد شد.

وی با رد شایعه تغییر برخی از معاون های شهردار تهران تاکید کرد: تمامی این افراد در گذشته در سیستم شهرداری مشغول به کار بوده اند و این تغییرات کاملا داخلی و به دلیل جوانگرایی است.

گفتنی است علی رضا دبیر رییس کمیسین برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران امروز در دویست و چهل و سومین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران از طوفان جابجایی در شهرداری تهران خبر داد و تاکید کرد: شورای شهر در عزل و نصب شهردارن دخالت ندارد اما باید دلیل این جابه جایی به اطلاع اعضای شورا می رسید.

به گفته این عضو شورای شهر، با این تغییرات در بدنه شهرداری ثبات مدیریتی با چالش مواجه می شود