آقای مسئول بفرمایید چالش شفافیت!+تصاویر

مطلع بودن از سطح درآمد و میزان دارایی مسئولان همواره یکی از دغدغه‌های مردم بوده است، اما این قبیل سوالات در برخی موارد جزو خطوط قرمزی بشمار می‌رفته که کسی جرأت نزدیک شدن به آن را نداشته است.

براین اساس چالش شفافیت از فرصت انتخابات مجلس شورای اسلامی استفاده کرده تا با هدف شروع یک حرکت نو بخشی از نامزدهای نمایندگی مجلس را متقاعد کند تا اینبار مستقیم و بدون واسطه به سوالاتی صریح در مورد دارایی‌های خود پاسخ بدهند.

قاضی‌پور: من از همه نمایندگان برای حضور در چالش شفافیت دعوت می‌کنم!

آغازگر این چالش نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه بود؛ با شرکت در این چالش از دکتر مرندی، دکتر پزشکیان و آیت‌الله آشتیانی برای پیوستن به #چالش_شفافیت! دعوت کرد.

 

فیلم

 

یکی دیگر از نخستین افرادی که به این چالش پیوست الیاس نادران بود؛ وی در خصوص حقوق دریافتی خود می‌گوید: من از مجلس حقوق نمی‌گیرم من دانشیار پایه  32  دانشگاه تهران هستم که مطابق اشل اساتید دانشگاه، حدود 10 میلیون تومان حقوق می‌گیرم.

بخش کوتاهی از فیلم پیوستن الیاس نادران به چالش شفافیت را مشاهده می‌کنید:

 

فیلم

 

غلامرضا مصباحی مقدم از نمایندگان مجلس نیز به این چالش پیوست و از میزان دارایی خود گفت: بنده غیر از حقوق هیچ منبع درآمدی ندارم؛ دانشگاه امام صادق(ع) چون من را مأمور کرده به مجلس دیگر حقوق من را نمی‌دهد و فقط همان حقوق مجلس است که من دریافت می‌کنم، میزان حقوقی که مجلس به ما می‌دهد بین 4 میلیون و 500 تا 4 میلیون و 600 هزار تومان ناخالص است؛ که حالا خالص تقریباً همان 4 میلیون تومان است.

بخش کوتاهی از فیلم منتشر شده از پیوستن مصباحی مقدم به چالش شفافیت را مشاهده می‌کنید:

 

فیلم

علیرضا محجوب در پاسخ به دعوت قاضی‌پور به چالش شفافیت پیوست! وی در بخشی از اظهارات خود گفت: من بخشی از حقوقم را برداشت می‌کنم؛ حقوقی که من دریافت می‌کنم برای خانواده‌ام 2 میلیون بیشتر نیست؛ قبلاً هم حقوقم را از جایی که کار می‌کردم می‌گرفتم بعد که مجلس در آیین‌نامه تکلیف کرد که نمایندگان باید از مجلس حقوق بگیرند بخشی از حقوق را برداشت می‌کنم، مابقی‌اش را در بخش‌های مختلف تشکیلات واریز می‌کنم.

بخش کوتاهی از فیلم منتشر شده از پیوستن محجوب به این چالش را مشاهده می‌کنید:

فیلم

 

 

احمد توکلی نیز با پیوستن به چالش شفافیت تمام دارایی خود را شفاف کرد و از آقایان بحرینی، امیرآبادی، نجابت و کوثری برای پیوستن به چالش شفافیت دعوت کرد: «حقوقی از مجلس می‌گیرم، درآمدی از بازنشستگی‌ام دارم، از مجلس 4 میلیون و 800 هزار تومان؛ از بازنشستگی 6 میلیون و 200 هزار تومان که جمعش می‌شود تقریباً یازده میلیون تومان».

 

فیلم

 

 

، مهدی کوچک زاده و لاله افتخاری نیز به چالش شفافیت پیوستند؛ علاقمندان می‌توانند فیلم کامل اظهارات شفاف نامزدهای انتخاباتی فوق در خصوص دارایی‌هایشان را در کانال تلگرامی سفیر فیلم به آدرس (safir_film@) مشاهده کنند.