نتایج اولیه آزمون دکتری اوایل اردیبهشت

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش امروز در بازدید از یکی از حوزه‌های برگزاری آزمون دکترای نیمه متمرکز سال 95 در دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: آزمون دکترای نیمه متمرکز سال 95 با شرکت 158 هزار داوطلب در 54 شهرستان کشور صبح امروز (جمعه) در حال برگزاری است.

وی افزود: طبق گزارش‌های رسیده این آزمون به موقع، با دقت و امنیت کامل آغاز شده است.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به اینکه 43 درصد از داوطلبان آزمون دکترای نیمه‌متمرکز سال 95 خانم و 57 درصد مرد هستند گفت: نتایج اولیه آزمون هفته اول اردیبهشت سال 95 اعلام می‌شود.

خدایی ادامه داد: تا 10 اردیبهشت دفترچه ظرفیت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و دانشگاه‌ها فرصت دارند از تاریخ 18 اردیبهشت تا 31 تیرماه سال 95 فرآیند مرحله دوم یعنی مصاحبه، امتحانات تخصصی و بررسی مدارک را انجام داده و نتایج را تا مردادماه جهت تایید نهایی به سازمان سنجش ارسال کنند.

وی گفت: تایید نهای نتایج در شهریورماه صورت می‌گیرد. همچنین در آزمون دکترای سال 95، پذیرش بدون آزمون صرفا برای دانشجویان استعدادهای درخشان است.

رئیس سازمان سنجش خاطرنشان کرد: امسال کارنامه داوطلبان را در اختیار آنها قرار می‌دهیم، حد نصاب نمره در هر رشته از سوی دانشگاه‌ها مشخص شده است که آن را از طریق سایت دانشگاه‌ها و سازمان سنجش اعلام خواهیم کرد. تا 10 اردیبهشت اطلاعیه دانشگاه‌ها در این خصوص در سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.