برخی کارفرمایان توان افزایش یک درصدی حقوق کارگران را ندارند
اصغر آهنی ها عضو هیئت مدیره کانون عالی کارفرمایان کشور اظهار داشت: با توجه به رکودی که امسال در کشور شاهد آن هستیم و بیش از 5 درصد از کارخانه ها تعطیل شده اند ، متاسفانه شرایط مناسبی برای بخش تولید وجود ندارد.

 

وی با بیان این‌که رکود اقتصادی نیز ضمیمه مشکلات موجود شده است، گفت: به همین منظور تصمیم گیری برای تعیین دستمزد کارگران باید با تدبیر انجام شود.

 

عضو هیئت مدیره کانون عالی کارفرمایان کشور بیان کرد: تعیین مزد کارگران براساس 4 مؤلفه ی سبد معیشت کارگری، تورم، برای مناطق مختلف و صنوف مختلف براساس ماده ی 41 قانون کار مشخص می شود.

 

آهنی‌ها با بیان این‌که تعیین مزد کارگران باید براساس تفکر و توسط مراکز رسمی و تحقیقاتی انجام شود، افزود: اکنون با توجه به روش موجود که خط فقر بین دو میلیون و صد هزار تومان تا دو میلیون و هفتصد هزار تومان متغیر است این مسئله خود نشانی از بی تدبیری موجود در تعیین دستمزد است.

 

وی با اشاره به این‌که قبول داریم زندگی کارگران در شرایط موجود مناسب نیست، تصریح کرد: این مسئله تنها با افزایش درآمد آن‌ها بهبود نمی یابد و دولت می تواند با ارائه بن های غیر نقدی تا حدودی به بهبود شرایط زندگی آن ها کمک کند.

 

عضو هیئت مدیره کانون عالی کارفرمایان کشور با بیان این‌که بسیاری از کارفرمایان توان افزایش یک درصدی حقوق کارگران را ندارند، گفت: امیدوارم تعیین دستمزد با سنجش تمام ابعاد در این زمینه مشخص شود.