دادستان کل کشور هنوز مشخص نیست/ تاکنون حکم بابک زنجانی تغییر نکرده است

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در سومین همایش سراسری قضات عمومی و انقلاب تهران که امروز سه‌شنبه برگزار شد، اظهار داشت: نفس انسان همواره با سه دشمن مواجه است از جمله شیطان جن ، شیطان انس و هوای نفسانی و اگر انسانی بخواهد به مقام الهی انسانی برسد باید در هوای نفسانی پیروز شود.

وی افزود: در این مسیر سه راه لازم والاجبار است ابتدا استمرار از پروردگار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای خطاب به قضات حاضر در جلسه گفت: شما در مسیری که در پیش رو دارید در معرض خطرات بسیاری هستید زیرا همیشه با کسانی  مواجه می‌شوید که مجرم شناخته می‌شوند و در این مسیر باید از پروردگار استمرار جست.

وی افزود: دومین راه این است که نباید هوای نفس را با حق اشتباه بگیریم درزمانی که فکر می کنیم، علم بسیار درست و انقلابی است اما اگر به آن فکر کنیم متوجه می‌‌شویم درحال بازدید از زمین شیطان هستیم. 

سخنگوی قوه قضاییه بیان داشت: دومین مسیر تلاش  و جهاد در مواجه با این سه شیطان بزرگ است که کار بسیارسختی به شمار می‌آید زیرا شیطان جن و انس از  درون در ما نفوذ می کند و کار زمانی سخت می‌شود که در یک فضای غبارآلود نتوانیم  دوست و دشمن را از هم تشخیص دهیم اما زمانی که شیطان در درون  ما نهادینه شدو ما را از درون تهی کرد حال به مراتب سخت‌تر می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گفت: در قرآن کریم به هر کدام از این سه دشمن بزرگ اشاره شده است و شیطان را کسی معرفی کرده است در سد راه انسانیت و حق می‌شود این مسئله بسیار مهمی است و اگر مهم نبود به این تعداد در قرآن اعم از سوره‌های مکی و مدینی به آن اشاره نمی‌شد.

وی افزود: دشمن دوم که اگر خطرناک‌تر نباشد اما مهم است شیطان است در قرآن کریم در 32 سوره از جمله سوره‌های بقره و آل عمران بیش از 63 مورد به لفظ شیطان اشاره شده و خداوند در رابطه با نحوه مقابله انسان و شیطان صحبت کرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای افزود: در 29 سوره قرآن و 48 آیه از عدم پیروی از هوای نفسانی صحبت شده است  و اگر بخواهیم در هر میدانی به ویژه امر مهم قضا موفق شویم باید بدانیم که دراین میدان فقط ما به سمت گناه نمی‌رویم بلکه گناه را به سمت ما می‌آوردند.

وی افزود: برای پیروزی در این مسیر باید دو انرژی داشته باشیم یکی انرژی نرفتن به سمت گناه و دومی انرژی پس زدن گناه‌های که به سمت ما می‌آید البته کار بسیار سختی است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: حرکت در مسیر مستقیم روشن و با چشمان باز هنر نیست مسیری که پیش روی ما قضات قراردارد مسیر پر پیچ وخمی است که در طی آن باید از خداوند استمداد بطلبیم زیرا در این مسیر دشمنی، بدگویی و توطئه وجود دارد و ما نباید در انجام وظایف به خود از آن شماتت ها ناراحت شویم زیرا در غیر این صورت موفق نخواهیم شد اما چنانچه دراین مسیر موفق شویم بدانیم که پاداش بزرگی از جانب خداوند در انتظار ما است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه جهاد فقط در میدان جنگ نیست گفت: گاهی این جنگ نرم و مبارزه باشیطان  اگر بیشتر از جنگ در عرصه نبرد روبه‌رو نباشد کمتر نخواهد بود و در این جایگاه باید هر لحظه با زخم‌زبان‌هایی که تیز تر از شمشیر است مقابله کنیم.

وی  تصریح کرد: دراین راه با دشمنانی مفسد و فاسد نیز روبه‌رو هستیم اما باید پرسید که در مقابله با این افراد جایگاه قوه قضاییه کجاست و وظیفه دادستان به عنوان صف اول مقابله با جرایم چیست و در اجرای احکام چه وظیفه‌ای دارد.

سخنگوی قوه قضاییه بیان داشت: در مسیر عدالت تمام زحماتی که کشیده می شود، اگر اجرای احکام به درستی و به موقع انجام نشود عدالت انجام نشده و حلاوت و شیرینی عدالت به مردم نمی‌رسد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای خطاب به قضات شعب اجرای احکام گفت: امروز شما در نقشی قراردارید که هیچ کس  در مسیر پیگیری پرونده‌ها نمی ـوانداغنجام دهد و با اینکه می‌دانیم دولت در تنگنا قراردارد تقاضا داریم به هر مقداری که می ‌تواند دراین مسیر به قوه قضاییه کمک کند وارد کار شود.

وی بیان داشت در طول 37 سال گذشته در مصاف با دشمنان تمام  امکانات و ابزارها از جمله نیروی انسانی، ابزارها و تجهیزات ما با دشمن برابر نبوده است و امروز تمام دولت ها از جمله دوست و دشمن اغراق می کنند که درتکام مسیرها ایران یک ملت دارای عزت است.

دادستان کل کشور هنوز مشخص نیست

حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای در حاشیه سومین نشست قضات دادسرای عمومی و انقلاب تهران در جمع خبرنگاران در ارتباط با گزینه جایگزین دادستان کل کشور گفت: دادستان کل کشور هنوز مشخص نیست.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره حکم متهمان نفتی تاکید کرد: تاکنون حکم بابک زنجانی تغییر نکرده است.