سقف هزینه سفر عتبات نوروزی

محسن نظافتی با بیان این مطلب اظهار داشت: در این دوره از سفرها که بسته اعزام زائران به سامرا هم وجود دارد مورد استقبال ثبت‌نام کنندگان قرار گرفت و در هر روز 10 کاروان برای زیارت به سامرا می‌روند.

وی درباره تعداد روزهای تعیین شده برای سفر زائران در دعتبات نوروزی 95 گفت: بسته‌های سفر در نوروز 5،6 و7 روزه است و بعد از ایام نوروز کاروان‌ها 14 و یا 8 روزه اعزام خواهند شد.

مدیر کل عتبات سازمان حج تصریح کرد: برای ایام نوروز، روزانه 125 کاروان 40 نفره به عتبات اعزم می‌شوند که در هر روز نزدیک به 5 هزار اعزام خواهیم داشت.

نظافتی همچنین درباره لیست قیمت‌های عتبات نوروزی گفت: قیمت سفرهای زمینی از 560 هزار تومان تا یک میلیون و 100 هزار تومان خواهد بود و هزینه سفر به صورت هوایی نیز از یک میلیون و 250 هزار تومان تا یک میلیون و 800 هزار تومان در نظر گرفته شده است؛البته این لیست قیمتی بنابر تعداد روزها و نوع بسته‌های انتخابی تعیین شده است.

وی همچنین استقبال مردم از عتبات نوروزی را بسیار پرشور عنوان کرد و گفت: خوشبختانه مردم به کاروان‌های غیرقانونی که در گذشته مشکلاتی را برای زائران پدید آورده بودند توجهی نداشتند و در این دوره از اعزام‌ها شاهدیم که در کاروان‌های سازمان حج و زیارت ثبت نام کرده‌اند.

مدیر کل عتبات سازمان حج همچنین خاطرنشان کرد: تمامی تمهیدات لازم برای آسایش زائران عتبات فراهم است و تیم‌های پزشکی و سازمان حج و زیارت به خدمات رسانی زائران می‌پردازند.