مراکز بهاران حاصل تغییر کاربری ساختمان های موجود است/ کاهش سهم فرهنگی معاونت های شهرداری در بودجه 95

گروه اجتماعی، ناصر امانی معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران در گفت و گو باخبرنگار شهری افکارنیوز با اشاره به این که شهرداری تهران 600 میلیارد به عنوان بودجه جاری در مناطق در نظر گرفته است، اظهار کرد: ردیف بودجه این اعتبار کاملا مشخص است و به دلیل این که این بودجه هزینه ای است جز بودجه جاری محسوب می شود.

معاون شهردار تهران با اشاره به نحوه هزینه کرد این عدد خاطرنشان کرد: با توجه به این که درصد در نظر گرفته شده در تبصره 49 که طبق آن 3 درصد از بودجه هر سازمان و معاونت به موضوعات فرهنگی و آموزشی تخصیص می یابد در بودجه سال 95 به دو درصد کاهش یافته است، 600 میلیارد بودجه ای که به صورت جاری در نظر گرفته شده است به موضوع آسیب های اجتماعی و موضوعات فرهنگی  و نیز ارایه آموزش ها تخصیص می یابد.

وی با رد ادعای انحراف از بودجه توسط مناطق شهرداری در سال 1394 عنوان کرد: گزارش 6 ماهه اول که توسط رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در صحن قرائت شد بیانگر این بود که بر اساس برنامه عمل کرده ایم و تفریغ بودجه سال 94 شهرداری تهران هر نوع انحراف از بودجه را نشان خواهد داد.

وی با اشاره به برخی از انتقادها برای ساخت مراکز رسیدگی به معتادان تحت عنوان بهاران گفت: شهرداری تهران برای موضوع آسیب های اجتماعی ردیف های مصوب دارد و این مراکز نیز از این ردیف بودجه راه اندازی شده است.

معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران با اشاره به این که در مورد مراکزی همانند بهاران هیچ عملیات عمرانی صورت نگرفته است، ادامه داد: مبنای شهرداری در راه اندازی مراکز بهاران استفاده از ساختمان های موجود بوده است.این ساختمان ها متعلق به شهرداری تهران است که تا پیش از این برای کاربری دیگری مورد استفاده قرار می گرفت و با تغییر کاربری به عنوان مرکز بازپروری معتادان اختصاص یافته است.