ایرج خسرونیا متخصص داخلی با اشاره به مضرات مرغ سوخاری گفت: در پخت مرغ سوخاری از روغن بسیار زیادی استفاده می‌شود و در حرارت بالا سبب بروز ترکیبات ناسالمی در بدن می‌شود که باعث بروز انواع بیماری‌ها و چاقی مفرط در افراد می‌شود. 

 

وی بیان کرد: آکریل آمید یک ترکیب سرطان زا است که در اثر سوختن و برشته شدن ماده سوخاری در حرارت بالا ایجاد می‌شود و در هنگام ورود آن به بدن بر روی سلول‌ها و ساختار ژنی افرادی که مواد برشته و سوخاری زیادی مصرف می‌کنند، اثر منفی می‌گذارد.

 

این متخصص داخلی با بیان اینکه مواد سوخاری سبب جهش ژنی در DNA می‌شود، افزود: این مواد برشته سبب بروز سرطان، تضعیف سیستم ایمنی و عصبی بدن، بروز انواع عفونت داخلی، تغییر در رفتار، اختلال در هوشیاری، ضعف و بدحالی، تحریک پذیری و بروز بیماری‌های قلبی و عروقی همچنین دیابت می‌شود.

 

وی ابراز داشت: از دیگر مشکلات مصرف زیاد مرغ سوخاری می‌توان به قرمز شدن رنگ پوست، افزایش چین و چروک، قرمز شدن چشم‌ها، سقط جنین را نام برد.

 

وی در پایان گفت: مصرف فیبرها برخلاف مواد سوخاری ترکیبات سرطانی را از بین می‌برد و با مصرف میوه و سبزیجات سوء هاضمه را در بدن از بین می‌برد.