مدیریت سلیقه ای بودجه فرهنگی را حیف و میل می کند

گروه اجتماعی- فاطمه دانشور عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با تاکید بر لزوم  در نظر گرفتن روند مطالعاتی مناسب در شیوه هزینه کرد بودجه فرهنگی شهرداری تهران، خاطرنشان کرد: متاسفانه شهرداری تهران به دلیل این که در تدوین برنامه و بودجه خود مطالعات کمی دارد پس از مدتی شاهد هستیم که روند هزینه کرد برای بسیاری از طرح ها یا بازدهی آنها برای شهر مطلوب نیست.

وی ادامه داد: حوزه فرهنگی از این امر مستثنا نیست و شاهد ضعف مطالعاتی در طراحی برنامه های فرهنگی شهرداری هستیم. این خلاء مطالعاتی باعث می شود که بودجه در نظر گرفته شده به این موضوعات حیف و میل شود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با ابراز تاسف نسبت به این که روند برنامه ریزی فرهنگی و مدیریت در شهرداری در حال حاضر به صورت سلیقه ای است، گفت: بدون شک طراحی و اجرای سلیقه ای برنامه ها در حوزه فرهنگ آن چیزی نیست که متناسب با نیازهای جامعه باشد. ضمن این که یکی دیگر از دلایل حیف و میل شدن بودجه در به ویژه در حوزه فرهنگی است.

وی با اشاره به این که در هزینه کرد بودجه سال 95 به دنبال تعریف شاخص ها در حوزه فرهنگی هستیم، خاطرنشان کرد: اما در مجموع به توجه به ریشه دار بودن مدیریت سلیقه ای در سیستم مدیریت شهری تصور نمی کنم بتوان حتی با تعریف شاخص ها شاهد در نطر گرفتن رفع نیاز مردم در فرآیند طراحی و اجرای برنامه ها باشیم.

وی در پایان با اشاره به این که اهالی فرهنگ و هنر در سال های گذشته شادابی خود را بر اثر سیاست های نادرست از دست داده بودند، گفت: ناگفته نماند عملکرد شهرداری در خانه های فرهنگ توانسته است این شادابی را تا حد زیادی به فعالان عرصه فرهنگ و هنر بازگرداند.