ناصر کاشانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی؛ اظهار داشت: با توجه به دغدغه خانواده ها برای آینده کاری فرزندان، متاسفانه افزایش دانشگاه های بی کیفیت در کشور،موجب دامن زدن به مشکلات اشتغال جوانان دانشگاهی در بخش استخدام دولتی شده و این در حالی است که تشویش و نگرانی از بیکاری روز به روز بیشتر می شود.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر با وجود میلیون ها جوان تحصیل کرده و جویای کار، متاسفانه دولت هیچ گونه توانایی برای استخدام این افراد ندارد وهر چه سریع‌تر باید فکری اساسی برای متناسب سازی ظرفیت استخدام دولت و فارغ التحصیلان دانشگاهی شود.

 

کاشانی ادامه داد: افزایش بی رویه دانشگاه های بی کیفت تنها موجب شده است که جامعه با قشر بسیاری از تحصیل کرده در رشته هایی که هیچ بازار کاری برایشان تعریف نشده است ، مواجه شده و هر یک از این افراد نیز پس از اتمام تحصیلات تقاضای اشتغال در سازمان های دولتی را داشته باشند.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: مشکلات تقاضای اشتغال در بخش دولتی کاهش نمی یابد مگر این‌که به اقتصاد دانش بنیان توجه ویژه شده و دانشگاه های بی کیفیت در سراسر کشور ساماندهی شود.

 

وی با بیان این‌که در کشورهای پیشرفته تقاضای کار را بازار به دانشگاه ها می دهد، تاکید کرد: در کشورهای پیشرفته دنیا، کارخانجات معتبر و ارگان های رسمی ، ظرفیت دانشگاه ها را مشخص می کنند بدین گونه که آن‌ها تعداد نیروهای مورد نیازشان را به دانشگاه ها اعلام کرده و خواستار تربیت نیرو می شوند.

 

کاشانی گفت: متاسفانه در کشور ما افراد به راحتی وارد دانشگاه های بی کیفیت شده و تا مدارک بالای تحصیلی ادامه می دهند در نهایت تقاضای اشتغال در بخش دولتی روز به روز افزایش می یابد که جامعه فعلی پاسخ‌گوی چنین ظرفیتی نیست و نخواهد بود.