چمران:باید مسیر اقتصاد مقاومتی نه شعار، بلکه با عمل حرکت کنیم

مهدی چمران در جریان بیست و ششمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که صبح امروز در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن اشاره به بیستم فروردین‌ماه روز ملی فناوری هسته‌ای اعلام کرد: یاد و نام مردان بزرگ تاریخ که در جهش و پرش بزرگ هسته‌ای ایران مؤثر بودند را گرامی می‌داریم.

وی در ادامه با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در نخستین روز از سال 95 در مشهد مقدس بیان کرد: ایشان بیانات ارزشمندی را برای ما و سایر کشورها مطرح نمودند و صحبت‌های مقام معظم رهبری می‌تواند یک راهبرد محسوب شود.

چمران با اشاره به نامگذاری سال 95 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که این اقدام و عمل در سال اقتصاد مقاومتی عملیاتی شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: ما در مسیر اقتصاد مقاومتی نه فقط با شعار، بلکه با عمل و اقدام می‌بایست به جلو حرکت کنیم و مشکلات اقتصادی را در کشور حل کنیم و این آرزوی ماست و امیدواریم دولتمردان و دست‌اندرکاران بتوانند در این مسیر موفق باشند.

وی اظهار امیدواری کرد: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل شرایط مطلوبی نیز در بحث معیشت مردم و خارج شدن آنها از فشارها و تنگناها فراهم شود، ضمن اینکه سال 95 سال خوبی در بحث صنعت و کشاورزی باشد.

رئیس شورای استان‌ها سپس از تلاش‌های صورت‌گرفته از سوی مسئولان در ایام نوروز قدردانی کرد و گفت: در حوزه‌های مختلف اعم از انتظامی و امدادی در ایام نوروز تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفت، از همه مسئولان در این زمینه قدردانی می‌شود.

وی همچنین از حضور مردم و به ویژه جوانان و بانوان در مناطق جنگی تحت عنوان «راهیان نور» قدردانی کرد و افزود: به رغم همه مشکلات اقتصادی، حضور مردم امسال نسبت به سال گذشته بسیار چشمگیر بود و جوانان و بانوان حضور پرشوری را در مناطق جنگی داشتند.

چمران در پایان با اشاره به نقش شوراها و شهرداری‌ها در تحقق شعار سال 95 از سوی مقام معظم رهبری گفت: بخش مهمی از اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به مسئولان دولتی و وزارتخانه‌ها برمی‌گردد، اما ما نیز به عنوان اعضای شوراهای اقدامی شهر و روستا راهبردهایی را در این زمینه پیش‌بینی و ابلاغ خواهیم نمود و شهرداری‌ها موظفند هر سه ماه گزارشی را در خصوص تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ارائه کنند.