طرح مهدی چمران برای خارج کردن پیاده راه 17 شهریور از بن بست

گروه اجتماعی-مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با اشاره به مهلت شهرداری تهران به منظور ارایه لایحه بازگشایی یکی از معابر شرق به غرب پیاده راه 17 شهریور تا پایان فروردین عنوان کرد: آنچه در ارایه این لایحه اهمیت دارد آرامش مردم و افزایش دسترسی ها است. زیرا مردم جز در بخش تردد خودروهای انتظامی و امدادی نیاز به دسترسی آسان نیز دارند.

وی با بیان این که باید با انجام کار کارشناسی راه حل منطقی برای برقرار کردن دوباره دسترسی هایی که قطع شده است؛ اندیشید، گفت: بنده بدین منظور طرحی در دست دارن که هنگام ارایه لایحه شهرداری در پایان شهریور به شورای شهر آن را ارایه می کنم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا طرح پیاده راه 17 شهریور شکست خورده است یا خیر خاطرنشان کرد: برخی از طرح های شهری تنها با اجرا و تجربه می توان در موردشان به قطعیت رسید، زیرا با نیروی انسانی سر و کار داریم.

وی با اشاره به این که اجرای این طرح به دست شهرسازان و متخصصان امر صورت نگرفت، عنوان کرد: این طرح از جمله طرح هایی بود که باید با مطالعات عمیق شهرسازی پیش می رفت به گونه ای که حتی نظرسنجی های مردمی نیز نمی توانست در مورد آن راه گشا باشد. اما متاسفانه در اجرای آن شهرسازان هیچ جایی نداشتند.