چندین روستا در شوش تخلیه شدند

 از ساعات ابتدایی روز پنجشنبه وجود سیلاب کم سابقه دراین استان وچند استان دیگر به سوژه اصلی رسانه‌های کشوری و استانی تبدیل شد.

با وجود اینکه انتظار می‌رفت این سامانه با گذشت زمان از فشار اولیه فروکش کند ولی با نفوذ به سایر نقاط استان خوزستان باعث ایجاد سیلاب و طغیان رودخانه‌ها شد.

بارندگی ابتدا در ساعات ابتدایی صبح پنجشنبه در دو شهر شمالی خوزستان یعنی دزفول و اندیمشک آغاز شد که این امر تا جایی پیش رفت که تقریبا تمام نقاط شهر زیر پوشش سیلاب قرار گرفته و باعث اعزام نیروهای امدادی از مرکز استان و شهرهای هم‌جوار به این مناطق شد.

با نزدیک شدن به ساعات عصر رفته رفته گستره فعالیت به‌سمت مناطق شرقی از جمله ایذه، مسجدسلیمان، باغملک و شهرهای حومه شد و این در حالی بود که گزارشاتی از ریزش جاده‌های روستایی و عشایری در شهرستان مسجدسلیمان اعلام شد.

محاصره شدن 3 روستا در شهرستان باغملک و تخلیه 13 روستا در شهرستان شوش از مشکلاتی بود که روستائیان این مناطق با آن دست و پنجه نرم کرده و روز خود را با این موضوع و اسکان یافتن در جای دیگر به پایان رساندند.

با پیشرفت دامنه فعالیت این سامانه در شمال و مرکز و سپس نقاط جنوبی خوزستان موج بارش به این مناطق وارد شده و برخی از شهرها از جمله آبادان و خرمشهر نیز در معرض سیلاب قرار گرفتند.

این در حالی بود که بالا آمدن آب پشت دریاچه سد دز عبدالحسن مقتدایی استاندار و حمید چیت‌چیان وزیر نیرو را به این محل کشاند و در پایان شب برای روز جمعه تشکیل جلسه مدیریت بحران داده شد.

شاید با توجه به آفتابی و نیمه ابری بودن شهر اهواز تا ساعات پایانی عصر هیچ یک از شهروندان انتظار بارش باران را در آن نداشته بودند، ولی وارد شدن سامانه بارشی به این شهر باعث ایجاد سیلاب و طغیان رودخانه در قسمت‌های ساحلی این شهر بوده که به نوعی باعث غافل‌گیری مردم شد.

بالا آمدن فاضلاب و زیر آب رفتن خیابان‌ها و محلات زیادی در این شهر در ساعات پایانی وقت پنجشنبه و آغاز جمعه در اهواز دیده شد.

غرق شدن بخش‌های عشایر صالح شهر گتوند و آبگرفتگی روستاهایی از شهرستان اندیکا ره‌آورد فعالیت این سامانه بارشی در این مناطق بود.

وزش بادهای گاها شدید در بسیاری از مناطق استان از جمله اتفاقات تکراری این‌روزها بود که همزمان با بارندگی رو به کاستی رفت.

هم‌اینک بارش باران و وقوع رعد و برق در شهرهای ایذه، باغملک، مسجدسلیمان، لالی و چند شهر دیگر در شرق استان خوزستان گزارش شده است که با توجه به اعلام سازمان هواشناسی احتمال ادامه داشتن این روند تا جمعه شب نیز می‌رود.

بسته شدن جاده اندیمشک، دزفول به شوش و جاده‌های اندیمشک منتهی به استان لرستان بر اثر آبگرفتگی و ریزش کوه گزارش شده است.

برای جمعه در شهرستان‌های جنوبی استان از جمله آبادان بارش تگرگ و احتمال سیل گزارش شده است.

این در حالی است که عصر امروز بنا به گزارش مسئولان، فاز 3 پالایشگاه آبادان در هنگام بارندگی دچار مشکل و از مدار تولید خارج شد.

اخبار لحظه‌ای متعاقبا ارسال خواهد شد.