دادگاه ۴ نفر از نفوذیان درون رسانه‌های کشور را محکوم کرد

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در نود و پنجمین نشست خبری خود در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه در اواخر سال 94، عده‌ای از افراد تحت عنوان جریان نفوذ فعال در رسانه‌های کشور دستگیر شدند و آخرین وضعیت رسیدگی به ابن پرونده چگونه است، اظهار داشت:‌حکم 4 نفر از آن 5 نفر صادر شده اما اجازه دهید تا حکم ابلاغ شود و درباره آن صحبت کنیم.

وی افزود‌:دادگاه بدوی است حکم آنها صادر شده ولی هنوز ابلاغ نشده است و میزان محکومیت آنها نیز هنوز مشخص نیست.

اژه‌ای در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا اتهام آقای بقایی موضوع امنیتی و جاسوسی است، گفت:‌ اتهام جاسوسی به ایشان تفهیم نشده است و یک بخشی از این اتهامات مالی است؛‌ پرونده چون به دادگاه نرفته و حکمی صادر نشده قانوناً مجاز نیستم مسائلی را بیان کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پرونده‌هایی برای فساد آقازاده‌ها در دولت قبل و دولت کنونی تشکیل شده است، گفت:‌ آقازاده‌ها ربطی به دولت قبلی و فعلی ندارند و اکنون هم مشغول رسیدگی هستیم.

سخنگوی قوه قضائیه در واکنش به این پرسش که یکی از اعضای شبکه‌های تلویزیونی ضد انقلاب در جشنواره فیلم تهران حضور دارد و آیا در این خصوص کاری انجام شده یا خیر، گفت: در خصوص فضای مجازی و رسانه‌ای اگر فساد را ترویج می‌کنند سیستم‌های اطلاعاتی و نیروی انتظامی آنها را رصد و تعقیب می‌کند.

وی افزود:‌اگر این افراد متنبه شدند تعقیب قضایی نمی‌شوند وا گر متنبه نشدند دستگیر یا احضار می‌شوند؛‌ اگر این افراد خارج از کشور باشند، در هنگام ورود به کشور تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

اژه‌ای در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه امیرعباس سلطانی عضو پرونده بابک زنجانی اعلام کرده که یک تیم پشت پرده زنجانی و ضراب را هدایت می‌کنند و آیا این موضوع درست است، اظهار کرد: اگر کسی اطلاعاتی دارد باید در اختیار سیستم‌های اطلاعاتی قرار دهد.

وی در خصوص احضار معاون امور بانوان ریاست جمهور نیز تصریح کرد: ایشان یک بار احضار شدند و مطالبی که خبرنگار از وی مطرح کرده بود را گفتند اینطور نیست و حالا قرار است خبرنگار احضار شود و توضیحاتی ارائه دهد.