پزشک هرچه زیر میزی می‌گیرد حقش است!

کاظم عباسیون در نشست خبری به مناسبت برگزاری چهلمین کنگره جامعه جراحی گفت: زمانی که وسایل تشخیصی مدرن در کشور وجود نداشت امکان اعزام بیمار به خارج از کشور وجود داشت اما امروزه وسایل به روز تهیه شده و در اکثر مناطق بزرگ شهری این امکانات هست.

وی ادامه داد: خطای پزشکی برای همه جوامع رخ می‌دهد و هیچ عمل جراحی بدون عارضه نیست، در بیمارستان‌های آموزشی عوارض بیشتر است و تردیدی نیست که باید برای رزیدنت و جراحان تازه خرج کنیم تا آموزش بهتری ببینند پس جراحی کردن رزیدنت‌ها امری طبیعی است و انسان جایزالخطاست.

عباسیون گفت: چرخش مالی بیمارستان‌های خصوصی در گروی دستمزدهای پزشکان است چون قیمت تخت روز متناسب نیست و متأسفانه درآمد پرستاران با افراد پشت میز نشین در بیمارستان‌های دولتی یکی دیده می‌شود در حالیکه خدمات 24 ساعته آنها پس از جراحی دیده نمی‌شود و نگاه صحیح مالی وجود ندارد.

نایب رئیس جامعه جراحان کشور گفت: در رابطه با تعرفه جراحی در سال 80 ارزش K ضریب 34 تومان و در نهایت به 38 تومان افزایش یافت اما اکنون با گذشت 10 سال هنوز ثابت است و اگر با توجه به نرخ تورم بخواهد اعلام شود باید 150 هزار تومان باشد.

وی گفت: وقتی تعرفه عادلانه نیست هرچه پزشک می‌گیرد حقش است حالا این می‌خواهد رو میزی باشد یا زیر میزی.

وی افزود: با برداشت‌های نامعقول از بیمه‌ها، صندوق‌های بیمه‌ای نمی‌توانند سر وقت پول جراحی بیماران را بدهند و میلیاردها تومان به بیمارستان‌های خصوصی بدهکارند.