پرونده خودکشی بیمار بیمارستان میلاد تشکیل شد

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه نود و ششمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به این پرسش که آیا قوه قضاییه در خصوص خودکشی یک بیمار در بیمارستان میلاد ورود پیدا کرده است و آیا قوه قضاییه درباره طرح تحول سلامت ورود می‌کند، اظهار داشت: در اینکه دولت و وزیر بهداشت تلاش‌های فراوانی کردند و قطعاً برخی به ثمر نشسته است تردید نیست و جزئیات آن را باید از خودشان سؤال پرسید.

وی افزود: سازمان بازرسی کل کشور برای تمام دستگاه‌های اجرایی کشور و اداره قوه قضاییه برنامه‌های سنواتی دارد.

اژه‌ای در خصوص حادثه خودکشی بیمار بیمارستان میلاد خاطرنشان کرد:‌در این خصوص پرونده تشکیل شده است لکن این فرد هنوز در کما است و امکان سؤال و جواب ندارد و پرونده هم پیشرفتی نداشته و تحقیقات جانبی انجام می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه رئیس کانون وکلای مرکز انتقادی به تبصره 48 آیین‌نامه دادرسی دارند و آیا برنامه‌ای برای ارائه لیست وکلای پرونده امنیتی دارید، تصریح کرد: این تبصره پیشنهاد قوه قضاییه نبود اما در مجلس به این شکل اصلاح و تصویب شد و ما به قانون ملتزم هستیم.

وی افزود: کسانی که در پرونده‌های امنیتی هستند درباره آنها مشکل خاصی نداریم و اگر چنانچه نباید شرکت نداشته باشند مشخص است

اژه‌ای در خصوص آیین‌نامه بررسی دارایی مسئولان کشور گفت: امیدواریم این ‌آیین‌نامه در زمان خودش آماده شود زیرا این موضوع مشکل دارد و زیرساخت‌هایی نیاز دارد که باید آماده شوند.