سرعت وزش باد در تهران به 70 کیلومتر در ساعت می رسد

اداره کل هواشناسی استان تهران طی اخطاریه ای اعلام کرد: پیرو اطلاعیه روز گذشته و براساس اطلاعات و نقشه های پیش یابی و خروجی آخرین مدل های هواشناسی، احتمال می رود در ساعات بعدازظهر امروز سرعت وزش باد بویژه در مناطق جنوبی استان و غربی استان در شهرهای شهریار، رباط کریم و ورامین به طور لحظه ای و موقتی تا این حد افزایش یابد.

در این اخطاریه توصیه شده است: به منظور پیشگیری از خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید از سوی مسئولان ذی ربط و شهروندان تهرانی تمهیدات لازم اتخاذ شود.

همچنین در گزارش این اداره کل آسمان استان تهران را طی امروز(سه شنبه) کمی ابری همراه با وزش باد و در ساعات بعدازظهر همراه با افزایش ابر و در برخی ساعات با وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک اعلام شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: از بعدازظهر فردا(چهارشنبه) با نفوذ سامانه بارشی به استان تهران، در برخی ساعت رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید را خواهیم داشت.

براساس این گزارش کمینه دمای امشب شهر تهران 21 درجه سانتیگراد و دو روز آینده (چهارشنبه و پنجشنبه) 22 درجه سانتیگراد خواهد بود و در ضمن بیشینه دمای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز 35 و 36 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

این گزارش حاکی است که ایستگاه های ورامین با 38 درجه سانتیگراد و فیروزکوه با 8 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق استان تهران در 24 ساعت گذشته بودند.