ممنوعیت چهار روزه ورود گردشگران به کویر مرنجاب

جواد صدیقیان شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: به علت برگزاری رزمایش ارتش جمهوری اسلامی ایران از 31 اردیبهشت ماه سال جاری تا سوم خرداد ماه ممنوعیت ورود گردشگران به کویر مرنجاب اعمال خواهد شد.

وی افزود: از روز 4 خرداد همزمان با پایان رزمایش ارتش، محدودیتی برای ورود گردشگران به این منطقه گردشگری نخواهد بود.

صدیقیان همچنین از افزایش 17 درصدی گردشگران خارجی و داخلی به منطقه نمونه گردشگری مرنجاب طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: این منطقه بکر و زیبا مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد و امیدواریم با همکاری و هماهنگی بیشتر مسئولان شاهد رونق بیش از پیش گردشگری در این شهرستان باشیم.

کویر مرنجاب در شمال آران وبیدگل در استان اصفهان قرار دارد، این کویر از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله و دریاچه های نمک حوض سلطان و حوض مره، از شرق به کویر بند ریگ و پارک ملی کویر و از جنوب به شهرستان آران و بیدگل محدود می شود.

ارتفاع متوسط کویر مرنجاب از سطح آب های آزاد در حدود 850 متر و بلندترین نقطه این جزیره در حدود 880 متر بالاتر از سطح دریای آزاد است.

کویر مرنجاب یکی از زیباترین نقاط کویری ایران محسوب می شود، تپه های شنی بلند و جنگل های تاق جلوه زیبایی به این منطقه بخشیده است.